گروه : فرهنگی


کاشف خبر / سومین جشنواره هنرجویی کودکان سروش گیلان، ۶، ۷ و ۸ دی ماه ۱۴۰۲ زیرنظر سیده مهسا نقیبی در کارگاه هنر سروش گیلان برگزار می شود.
سیده مهسا نقیبی مربی تئاتر کودک کارگاه هنر سروش گیلان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با اجرای نمایش های موزیکال، فرم های نمایشی، نمایش زبان مادری و مسابقه و بازی با اجراهای شاد و پرانرژی برگزار می شود.
وی افزود: رنج سنی کودکانی که در جشنواره اجرا می کنند، از پنج و نیم تا سیزده سال است و خیلی از این عزیزان برای اولین بار به روی صحنه می روند که این از لحاظ چیدمان کارگردانی و موسیقی، گریم و… با کودکانی که برای چندمین بار اجرا می کنند کاملا تفاوت دارد.
ما در این جشنواره یک نمایش زبان گیلکی به نام شالامو نوشته استاد پرویز فکرآزاد داریم که برای اولین بار در استان اجرا می شود. خودم هم به عنوان راوی در این نمایش بازی می کنم و خیلی از کودکان در این نمایش برای اولین بار زبان مادری را می آموزند. همچنین قصه گویی شال ترس محمد از افسانه های قدیمی گیلان را روایت می کنیم. آثار بومی محلی همیشه در اولویت کارهای من است، چرا که خودم به شدت تعصب زیادی به زبان مادری و هویت گیلانی دارم.
وی ادامه داد: در سومین جشنواره سروش، شاهنامه خوانی و داستان زال سیمرغ و سیاوش و آتش را هم خواهیم داشت. نمایش های موزیکال و بازی های کودکانه نیز از دیگر بخش های جشنواره خواهد بود. حداقل ۱۲ کار در طی سه روز اجرا خواهد شد و در روز اختتامیه نیز آیین تقدیر از این هنرجویان کودک برگزار می شود. جا دارد از دکتر میرحامد کاسی پور مدیریت دفتر سروش گیلان که این بستر را برای فعالیت های هنری فراهم می کنند تشکر داشته باشم. همچنین از عوامل دفتر سروش و دیگر عزیزانی که در نمایش ها با ما همکاری می کنند سپاسگزارم. در بخش موسیقی و طراحی پوستر محسن میرزایی، در بخش تنبک طناز جوادی، گریم بیتا کشاورز، طراحی و دوخت لباس مزون غزل بانو ، تصویر دانیال شفیعی و تیزر آراد فکری  با ما همکاری می کنند.

 

خبرنگار ؛ نصیبه جانی پور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان