گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان گفت: نتایج مثبت حاصله پیرامون مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان براساس برنامه‌های اجتماع‌محور دولت تدبیر و امید و با همکاری موثر دستگاه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، صدا و سیما، رسانه‌ها و سمن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مبارزه با مواد مخدر حرکتی اثرگذار در راه پیشگیری از مهمترین آسیب اجتماعی و در راستای پیشرفت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و تلاش برای مشارکت همه آحاد ملت است، اظهار داشت: در این میان سلامت و امنیت مردم یکی از برجسته‌ترین مسائل مورد توجه دولت است.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح کرامت (جوادالائمه) اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح که توسط مجموعه سپاه پاسداران و با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرد، کاملاً علمی و شناسایی شده است.

دکتر زارع با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اجرایی و فرهنگی در راستای مبارزه با موادمخدر وظایفی برعهده دارند، افزود: اجرای طرح‌های مختلف پاکسازی نقاط آلوده و تمرکز بر برخورد با خرده فروشان و نیز توزیع‌کنندگان مواد مخدر همواره سرلوحه امور اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر بوده و باید به صورت مستمر دنبال شود که اجرای طرح‌های کرامت و دادگاه درمان‌مدار نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی بر ضرورت پرهیز و جلوگیری از هرگونه موازی کاری در راستای اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده تأکید و تصریح کرد: انجام این برنامه‌ها باید در قالب اجرای طرح‌های مشترک و به گونه‌ای باشد که موجب هم‌افزایی شود.

وی با بیان اینکه صرفاً متکی بودن به اعتبارات دولتی اجرای برنامه‌ها را سخت می‌کند، گفت: شهرداری‌های استان با استفاده از بودجه‌های فرهنگی ، گام‌های موثری در راستای انجام مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بردارند.

استاندار گیلان به انجام اقدامات مقابله‌ای موثر از سوی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با افزایش میزان تجهیزات در مبادی ورودی و خروجی استان به دستگاه های مختلف حوزه گمرک بیش از پیش بر کالاها و ترددها نظارت داشته باشیم.

وی به اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس شهری کشور در سال جاری اشاره و اظهار کرد: این طرح به عنوان مهمترین ایستگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان گیلان عملیاتی و اقدام شود.

دکتر زارع گفت: نتایج مثبت حاصله پیرامون مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان براساس برنامه‌های اجتماع‌محور دولت تدبیر و امید و با همکاری موثر دستگاه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، صدا و سیما، رسانه‌ها و سمن‌ها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما با استفاده از برنامه‌های گفتگو محور و نیز مجموعه‌های نمایشی، تئاتر و فیلم متناسب با موضوع موادمخدر در ساعات پرمخاطب می‌تواند در کاهش این آسیب اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دستگاه‌های فرهنگی، رسانه ملی و نیز فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ انزجار و پرهیز از استعمال مواد مخدر ، رسالت سنگینی دارند.

وی اظهار داشت: بسیاری از زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در استان گیلان وجود دارد که به صورت صددرصدی از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود و باید با شناسایی دقیق این اماکن برای اوقات فراغت جوانان بکارگیری شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان