گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای فعالیت های نظارتی در بازار گفت: به منظور اطمینان بخشی به جامعه و تنویر افکار عمومی ، باید اخبار مذکور از بستر رسانه ها و مطبوعات گزارش شود.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تقدیر از اجرای مصوبات این ستاد از سوی دستگاه های عضو اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان نسبت به اجرای تعهدات ستادی خود استوار هستند.

وی با اشاره به طرح اصلاح نرخ سوخت، بر لزوم جلوگیری از افزایش قیمت کالاها ناشی از اجرای این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: آنچه که می تواند موجبات حفظ آرامش و تعادل در بازار را محقق کند، نظارت صحیح و بازرسی مستمر بازار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه افزایش قیمت کالاها به بهانه اجرای طرح اصلاح نرخ سوخت تخلف است ، افزود: اجازه نمی دهیم سودجویان به بهانه اجرای این طرح، موجبات نگرانی مردم و یا افزایش دیگر اقلام را فراهم کنند.

دکتر زارع با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید پیش از بروز تخلف، ساز و کاری دقیق و شفاف برای کنترل بازار ارائه دهند، گفت: این نظارت ها باید به صورت مستمر باشد تا احتمال عرضه خارج از شبکه ، به حداقل برسد.

وی بیان داشت: برای ایجاد تعادل در بازار، از دستگاه‌های ذیربط در حوزه تنظیم بازار انتظار داریم نسبت به کاهش واسطه‌ها اقدام و گروه‌های گشت مشترک و بازرسی از انبار ذخیره کالاها در استان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در انجام اقدامات نظارتی و کنترلی باید “تعامل” در اولویت و “تحکم” گام آخر باشد؛ خاطرنشان کرد: در بازرسی ها تنها به دنبال یافتن تخلف نیستیم بلکه می توانیم با ارشاد و راهنمایی، در کنار بازار باشیم و در عین حال به درستی از حقوق مردم دفاع کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: از مدیران در همه سطوح انتظار دارم تا اجازه ندهند فضای روانی بازار ملتهب شود و نگرانی های بی اساس به وجود آید.

دکتر زارع افزود: نظارت‌ها نباید فقط محدود به حلقه آخر توزیع باشد بلکه تأمین‌کننده‌های عمده نهاده‌های بعضی از تولیدات و نیز تولیدکنندگان آن نیز باید با جدیت رصد شوند.

وی همچنین اظهار کرد: باید از هم اکنون تامین ذخیره کالاهای اساسی، گندم، نهاده های دامی، مرغ و همچنین میوه و مرکبات مردم گیلان برای ایام پایانی سال و عید نوروز مورد توجه قرار گیرد .

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش ارائه گزارش از روند اجرای فعالیت های نظارتی را امری ضروری خواند و گفت: به منظور اطمینان بخشی به جامعه و تنویر افکار عمومی ، باید اخبار مذکور از بستر رسانه و مطبوعات گزارش شود.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان