نشست تخصصی بررسی راهکارها و احصاء رویه‌های فسادآور و راهکار اصلاح این رویه‌ها در بازرسی کل استان گیلان برگزار شد.

کاشف خبر / به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، به مناسبت هفته بسیج، مسئول و جمعی از نخبگان بسیج حقوقدانان به همراه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در محل بازرسی کل استان گیلان گردهم آمدند تا در بستر هم‌اندیشی و تبادل نظر، راهکارها و احصاء رویه‌های فساد آور و نحوه پیشگیری و اصلاح آن را در مجموعه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی گیلان، بررسی کنند.

سجاد ده‌ده جانی بازرس کل استان گیلان در این نشست بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بسیج حقوقدانان برای دفاع از حقوق عامه و حفاظت از بیت المال تاکید کرد و افزود: بر همین اساس طبق نظر دادستانی، ۱۰ الویت اول دستگاه‌های اداری و اجرایی در دستور کار این نشست قرار گرفته است.

بازرس‌کل استان گیلان اعلام داشت: در برخی از پرونده‌ها که حکم علیه دستگاه دولتی صادر و یا ضرر و زیانی به دولت وارد می‌شود بعضا ریشه در قصور و کم کاری امور حقوقی آن دستگاه دارد که در مراجع رسیدگی کننده حاضر نشده‌اند، یا بی‌نتیجه و غیرموثر حاضر شده‌اند و یا پاسخ مراجع مستعلم را نداده‌اند و حتی در برخی موارد طرفین پرونده توسط خود کارکنان دستگاه‌ها راهنمایی شده‌اند که در این خصوص سازمان بازرسی اخیرا به یکی از ادارات ورود و متاسفانه شاهد سوءجریان‌های عدیده ای شده است که حتما بعد از تکمیل تحقیقات اقدام مقتضی با افراد متخلف بعمل خواهد آمد.

ده‌ده جانی ادامه داد: در کنار چنین قصور‌هایی، شاهد جدیت و فساد ستیزی بعضی دیگر از کارشناسان حقوقی هستیم که به جد از اموال و اراضی بیت المال صیانت و حفاظت می‌کنند که ضمن تقدیر و تشکر از این عزیزان، بایستی این قبیل افراد مورد حمایت روسای ادارات قرار گیرند.

وی همچنین به کم کاری برخی دستگاه‌ها در تعیین تکلیف اموال غیرمنقول و بی توجهی در اخذ سند تک برگی و ثبت این اموال در سامانه سادا اشاره کرد و افزود: بازرسی کل استان گیلان به این موضوع به جد ورود و تا حصول نتیجه این امر مهم را پیگیری خواهد کرد.

در این جلسه رئیس بسیج حقوقدانان استان و معاون حقوق عامه دادستانی مرکز استان و سایر حقوقدانان به نمایندگی از دستگاه‌ها سخنرانی کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان