حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل‌و یکمین روز خود شد که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه به بهانه وجود تونل‌های حماس در زیر آنها همچنان هدف حملات و یورش نظامیان صهیونیست است و سی‌ان‌ان اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر کشف تونل حماس در زیر بیمارستان شفا وجود ندارد.

کاشف خبر / مدیر مجتمع بیمارستانی الشفا به الجزیره گفت: آب بیمارستان به طور کامل تمام شده است تانک‌های اسرائیلی همچنان بیمارستان را محاصره کرده‌اند. هیچ وسیله‌ای برای زندگی در داخل بیمارستان وجود ندارد. ما نمی توانیم اجساد را از بخش‌ها خارج کنیم. بیش از ۶۵۰ بیمار، ۵۰۰ کادر پزشکی و بیش از ۵۰۰۰ آواره داریم. بیمارستان به طور کامل محاصره شده، آب و غذا تمام شده و اشغال به خط اصلی آب رسیده است. شرایط غم انگیز است و کسانی که در بیمارستان هستند از تشنگی فریاد می‌زنند.

او گفت: ما حتی نمی توانیم زباله‌ها را بیرون بیمارستان ببریم. عملیات تک تیراندازها ادامه دارد، هیچ کس نمی‌تواند از ساختمانی به ساختمان دیگر حرکت کند و ارتباط ما با همکارانمان قطع شده است. پرواز هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل بر فراز بیمارستان متوقف نمی‌شود. سربازان اسرائیلی در حال تردد در بخش‌ها به ویژه در بخش اورژانس هستند. ما حدود ۸۰ جسد را دفن کردیم و بقیه اجساد که در مسیرها یا در یخچال بودند توسط اشغالگران خارج شدند. هنوز اجساد در داخل بخش‌ها وجود دارد و ما می‌خواهیم آنها را برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه بهداشتی از بیمارستان خارج کنیم.

مدیر بیمارستان الشفاء غزه افزود: اکسیژن بیمارستان کاملاً تمام شده است و شرایط بسیار سخت و فاجعه بار است. گزارش‌های رژیم صهیونیستی از ورود سلاح به بیمارستان یا بخش ام آر آی دروغ است. هیچ گلوله ای از داخل بیمارستان شلیک نشد، پس افراد مسلح کجا هستند؟ حتی قانون جنگل هم شرایط غیرانسانی را که بیمارستان الشفا در حال حاضر تجربه می کند، اجازه نمی‌دهد. دقیقه به دقیقه با مرگ می جنگیم و تمام ادعاهای ارتش اسرائیل دروغ است. نیروهای اشغالگر آزادانه در داخل بیمارستان پرسه می‌زنند و فقط می‌خواهند بکشند، بکشند و سپس بکشند.

او گفت: این بیمارستان به زندانی بزرگ بدون آب، برق و غذا تبدیل شده، جنایتی که در تاریخ شاهد آن است. دیگر نمی‌توانیم کاری برای بیماران انجام دهیم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، خیلی‌ها خواهند مرد. اشغالگران اکنون برخی از خانواده ها را در انبار بیمارستان بازداشت کرده اند. با مجروحان و بیماران می مانیم و جز با آنها نمی‌رویم یا با آنها زندگی می‌کنیم یا با آنها می‌میریم.

بهداشت جهانی به دنبال تخلیه الشفا

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت که سازمان ملل به دنبال راه‌هایی برای تخلیه بیمارستان الشفا در غزه است، اما گزینه‌ها به دلیل محدودیت‌های امنیتی و لجستیکی محدود شده است.

ریک برنان، مدیر اورژانس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، به رویترز گفت: یکی از موانع این است که هلال احمر فلسطینی فاقد سوخت کافی برای آمبولانس‌های خود در غزه برای تخلیه بیماران است.

او در مصاحبه ای از قاهره گفت که مصر آماده اعزام آمبولانس‌های خود به غزه برای کمک به تخلیه مردم است تا زمانی که تضمین‌های امنیتی و عبور امن فراهم شود.

برنان گفت که سازمان جهانی بهداشت دریافته است که هنوز حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۲۷ نفر در وضعیت وخیم در بیمارستان شفا هستند. او گفت: ما در حال بررسی پرونده برای تخلیه کامل پزشکی هستیم، اما نگرانی های امنیتی زیادی وجود دارد، محدودیت های لجستیکی زیادی وجود دارد. گزینه های ما نسبتاً محدود است، اما امیدواریم در ۲۴ ساعت آینده اخبار بهتری داشته باشیم. افرادی که در تخلیه اولویت دارند شامل بیماران بدحال و ۳۶ نوزاد تازه متولد شده هستند که به دلیل کمبود سوخت برای تولید برق، دسترسی به دستگاه انکوباتور را از دست داده اند. برنامه‌های تخلیه به دلیل این واقعیت که ارتباطات با بیمارستان در بیشتر مواقع قطع شده بود، پیچیده شده بود. ایده این است که ما اکثریت بیماران را طی روزها یا هفته ها از شفا بیاوریم. ما بخش اعظم آنها را به بیمارستان‌های جنوب غزه می‌آوریم، اما این بیمارستان‌ها نیز در حال حاضر تکمیل ظرفیت شده‌اند، بنابراین این یکی دیگر از عوامل پیچیده‌کننده است. گزینه دیگر البته آوردن تعدادی از آنها به مصر است.

درخواست تحقیقات بین‌المللی
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وضعیت «انفجاری» در کرانه باختری، خواستار انجام تحقیق بین‌المللی درخصوص جنگ علیه نوار غزه شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که شیوع بیماری و گرسنگی در غزه پس از هفته‌ها حمله اسرائیل به این شهر پرجمعیت «حتمی» به نظر می رسد.

به گزارش رویترز، وولکر تورک در یک جلسه توجیهی غیررسمی با کشورها در سازمان ملل در ژنو پس از سفر به خاورمیانه گفت: شیوع گسترده بیماری‌های عفونی و گرسنگی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

دستور تخلیه خان‌یونس

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلامیه‌هایی را در مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه پرتاب کرد که به مردم می‌گفت برای امنیت خود محل زندگیشان را ترک کنند، اقدامی که حاکی از عملیات نظامی قریب‌الوقوع در این منطقه است.

به گزارش رویترز، اعلامیه‌های مشابهی قبلاً حدود دو هفته قبل منتشر شده بود، اما این بار با گلوله باران شدید تانک‌های اسرائیلی به محله‌های شرقی دنبال شد.

خان یونس در نیمه جنوبی نوار غزه واقع شده است. ده‌ها هزار نفر از آوارگان از شمال غزه قبلاً به مدارس و چادرها پناه برده‌اند که باعث ازدحام شدید در میان کمبود غذا و آب شده است.

در این اعلامیه ها نام محله های خزاع، عباسان، بنی سهیله و القراره آمده است: برای امنیت خود، باید فوراً محل سکونت خود را تخلیه کنید و به پناهگاه‌های شناخته شده بروید.

حملات در کرانه باختری

حملات و درگیری‌ها در المغیر در شرق رام الله در کرانه باختری همچنان ادامه دارد. ده‌ها فلسطینی بازداشت شده‌اند و شاهدان می‌گویند نیروهای صهیونیست این منطقه را به نوعی پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند و سربازان پرچم‌های اسرائیل را بر فراز خانه‌های فلسطینی‌ها برافراشته‌اند.

طی شبانه روز گذشته، گزارش هایی مبنی بر بازداشت ۶۰ فلسطینی در سراسر کرانه باختری منتشر شد و اوایل صبح امروز، نیروهای صهیونیست با مبارزان فلسطینی در اردوگاه آوارگان فراعا وارد درگیری مسلحانه شدند.

در نزدیکی جنین، دو خانه بررسی شده است، خانه‌های فلسطینی‌هایی که در ماه اوت بازداشت شده‌اند و همچنان در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند. هرگاه نیروهای اسرائیلی خانه ای را بررسی کنند، مقدمه‌ای برای تخریب آن است.

هدف‌گیری ساختمان پارلمان غزه

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ساختمان مجلس قانونگذاری فلسطین در غرب غزه را منفجر کرد.

سی ان ان: تونلی در بیمارستان الشفا کشف نشده است

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد: هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر بیمارستان الشفا در غزه توسط اسرائیل وجود ندارد.
سی ان ان با اشاره به کلیپ هایی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه هفته پیش درباره شبکه چند سطحی تونل‌های حماس برای اهداف نظامی منتشر کرده بود، گزارش داد؛ هیچ مدرکی دال بر کشف این تونل ها توسط ارتش اسرائیل در زیر بیماستان الشفا در نوار غزه وجود ندارد.
این در حالی است که بامداد چهارشنبه ارتش صهیونیستی مدعی شد که «سلاح و مرکز فرماندهی عملیات حماس را در داخل بیمارستان الشفا» کشف کرده است. حماس نیز ادعاهای ارتش صهیونیستی را «دروغ» خواند.

صهیونیست‌ها شفا را تخریب می‌کنند

شبکه «الجزیره» به نقل از یک مسئول مجتمع پزشکی الشفاء گزارش داد که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی از ورودی جنوبی به این بیمارستان یورش آوردند. همچنین نیروهای اشغالگر مناطق وسیعی از منطقه مشرف به بخش زنان و زایمان در بیمارستان الشفاء را با بولدوزر تخریب کردند. کل یک ساختمان – ساختمان جراحی‌های تخصصی – از داخل به طور کامل آسیب دیده است، علاوه بر آن یک انبار دارو و تجهیزات پزشکی در داخل بیمارستان منفجر شده است. تمام پارتیشن ها، تمام دیوارهای بین اتاق‌ها – و تمام تجهیزات پزشکی داخل ساختمان به طور کامل ویران شده است و تعداد زیادی از حاضران در بیمارستان الشفاء از جمله دو مهندس از کادر فنی بیمارستان را دستگیر کردند.

گزارش هایی از بستن چشم بند و بازجویی حدود ۲۰۰ نفر و انتقال آنها به مناطق نامعلوم وجود دارد. سرنوشت آنها مشخص نیست به گفته شاهدان عینی داخل بیمارستان نیروهای اسرائیلی با ۳۰ نفر شروع کردند که لباس هایشان را درآوردند و به حیاط بیمارستان بردند. افراد بیشتری پس از بازجویی دستگیر شدند، چشم بند بسته شدند و در گروه‌ها قرار گرفتند.

همه اینها تحت پوشش شدید حملات هوایی و گلوله‌های تانک در اطراف بیمارستان الشفاء و مرکز غزه رخ می دهد.

حملات و گلوله‌باران‌ها

خبرنگار المیادین در غزه نیز از گلوله باران شدید و بی رویه توپخانه اسرائیل علیه مناطق مرکزی شرقی نوار غزه و بمباران خان یونس در جنوب غزه خبر داده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین ویدئوی دلخراشی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که لحظات وحشتناک هدف‌گیری امدادگران و آمبولانس‌ها در بیمارستان العوده در شمال غزه را نشان می‌دهد.

سخنگوی جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» نیز با رد ادعاهای اشغالگران درباره مرکز درمانی الشفاء، گفت پوشش بین‌المللی برای تروریسم اعمال‌شده توسط صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان وجود دارد.

گزارش‌ها نیز از بمباران بامداد امروز (پنجشنبه) در اطراف بیمارستان اندونزیایی در شرق جبالیا در نوار غزه حکایت دارد. بیمارستان شهدای الاقصی نیز به دلیل تمام شدن نزدیک سوخت که به معنای فاجعه بزرگ بهداشتی و زیست محیطی در غزه است، تهدید به تعطیلی می شود.

آتش سوزی گسترده و مستمر در مناطق غربی شهر غزه در نتیجه بمباران‌های مستمر دیده می شود. توپخانه ارتش اشغالگر مستقیما منازل شهروندان را در محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار می دهد و هواپیماهای رژیم صهیونیستی با بمب‌های دودزا به مناطقی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه شلیک می‌کنند.

منابع خبری همچنین از کشته شدن ۹ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در نتیجه هدف قرار دادن پمپ بنزین محل اسکان آوارگان در مرکز غزه خبر دادند.

براساس گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی دو مسجد را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کرد.

رژیم اشغالگر ضمن تداوم بمباران ویرانگر نوار غزه و هدف قرار دادن زنان، کودکان،جوانان و افراد سالخورده، به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و کلیساها نیز ادامه می‌دهد.

در همین رابطه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که ۷۴ مسجد به طور کامل ویران شده و ۱۶۲ مسجد نیز تخریب جزئی دیده‌اند.

براساس گزارش دفتر اطلاع‌رسانی ولتی غزه، ۳ کلیسا نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده است.
شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از ۴۰ روز از آغاز درگیری ها و ۴ پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی که به بن بست رسیده بودند، قطعنامه وقفه بشردوستانه درگیری ها در غزه را تصویب کرد.

شمار کشته‌های نظامیان صهیونیست به ۳۷۱ نفر رسید

با اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو افسر دیگر خود در غزه، شمار کشته های نظامیان این رژیم در نبرد طوفان الاقصی به ۳۷۱ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سه نیروی دیگر این رژیم در درگیری‌های نوار غزه کشته و دو نظامی دیگر هم زخمی شدند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز از کشته شدن یک سرباز صهیونیستی درپی درگیری‌ها در شمال نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که با کشته شدن این سرباز تعداد کشته‌شدگان در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه به ۵۲ تن رسیده است.

هدف‌گیری خانه هنیه در غزه

ارتش صهیونیستی در تلگرام اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم خانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در غزه هدف قرار دادند. هنیه در قطر زندگی می‌کند. اما ارتش صهیونیستی مدعی است که خانه وی به عنوان محل ملاقات رهبران ارشد حماس استفاده می شده است.

حملات مقاومت به صهیونیست‌ها

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین القسام از حمله موشکی به شهر «عسقلان» و شهرک «سدیروت» در واکنش به کشتار رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی خبر داد.

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند که محل استقرار نیروهای رژیم صهیونیستی در محور جنوب شهر غزه را با سامانه موشکی «رجوم» هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین از هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی حامل سربازان رژیم صهیونیستی در شمال غربی شهر غزه با راکت‌های الیاسین ۱۰۵ و یک تانک و یک بولدوزر متعلق به صهیونیست‌ها در شمال غربی شهر غزه با گلوله‌های «تاندوم» خبر داد.‌

​ از سوی دیگر، سرایا القدس اعلام کرد که خودورها و نیروهای رژیم اشغالگر را در منطقه «نتساریم» و اطراف عمارت «بکرون» با موشک‌های بدر ۱ هدف قرار داده است.

 

۱۱۵۰۰ شهید

اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید افزایش یافته که چهار هزار و ۷۱۰ تن از آنها کودک هستند.

این نهاد همچنین اعلام کرد، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۷۵ بیمارستان و مرکز درمانی از چرخه ‌خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

الثوابته گفت: حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون منجر به زخمی شدن بیش از ۲۹ هزار تن شده و کودکان، زنان و سالمندان بیشتر قربانیان این حملات شنیع را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی اجساد بیش از ۱۰۰ شهید فلسطینی در خارج از مجتمع پزشکی «شفا» به عنوان بزرگترین بیمارستان نوار غزه روی زمین افتاده با این حال نمی‌توانند آنها را بردارند چرا که فعالیت آمبولانس‌ها متوقف شده و ارتش رژیم صهیونیستی نیز آنها را هدف قرار می‌دهد. ارتش صهیونیستی، کودکان و بیماران را از بیمارستان الشفاء به خیابان فرستاده و آنها را از دریافت خدمات درمانی، محروم کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه ارتش رژیم اشغالگر را به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در الشفا متهم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی مسئول جان کادر درمان، زخمی‌شدگان، بیماران و کودکان نارس و همچنین آوارگان است./ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان