گروه : خبر ویژه


روانکاوی هوش مصنوعی ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما ردموندی‌ها در پتنتی جدیدی اعلام کرده‌اند که روی اپلیکیشن هیجان‌انگیزی برای درمان مشکلات روانی افراد کار می‌کنند.

اگر فیلم Her به کارگردانی اسپایک جونز را دیده باشید، احساس می‌کنید با چیزی شبیه به سامانتا، دستیار هوشمند تئودور در فیلم طرف هستید که ابتدا نامه‌های او را می‌نوشت و ایمیل‌هایش را می‌خواند و بعد از مدتی شریک عاطفی او شده بود!

نرم‌افزار تراپیست مایکروسافت، پرونده‌ی کاربر را براساس نشانه‌های عاطفی استخراج‌شده از تصاویر و اطلاعاتی که از او می‌گیرد، تکمیل و ثبت می‌کند.

مایکروسافت جزئیات برخی از کارهایی را که تراپیست هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد و چگونگی کار آن را توضیح داده است.

صفحه‌ای برای چت، ماژول پردازش اطلاعات و پایگاه داده‌‌ای که قوی‌تر از چت‌بات‌های معمولی دیگر، مختص کار روان‌درمانی تهیه شده است.

کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و بخش‌هایی برای پرسش‌ و پاسخ، تجزیه و تحلیل احساسات، ثبت خاطرات، آزمایش‌های روانشناسی کاربر و ذخیره‌ی اطلاعات شخصی کاربر در نرم‌افزار وجود دارند.

فرض‌ کنید قبلاً با چت‌بات تراپیست خود در مورد تیم فوتبال موردعلاقه‌ صحبت کرده‌اید. او علاقه‌ها و سلایق شما را به خاطر خواهد داشت و به‌تناسب شرایط، آن‌ها را یادآوری خواهد کرد. همچنین می‌تواند بر اساس نیازهای کاربر، پیشنهادات تغذیه‌ای و دارویی شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه کند.

گفته می‌شود که چت‌بات تراپیست مایکروسافت می‌تواند با کاربران آزمون‌های روانشناختی انجام دهد، به‌صورت صریح از آن‌ها سؤال بپرسد و به‌شکل ضمنی از پاسخ‌های آنان بازخورد بگیرد و اطلاعات روانشناختی را استخراج کند.| زومیت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان