گروه : فرهنگی

دکتر سیاوش خداپرست ، رئیس دانشگاه آزاد مرکز سیاهکل در جمع رسانه های گیلان گفت: نقص بزرگ مراکز علمی کشور، فاصله موجود میان دانسته های تئوری و کارایی های اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاههاست؛ در صدد هستیم با تمهیدات اجرایی در دانشکده مهارت و کارآفرینی سیاهکل و بهره گیری از تجربیات هیات علمی قوی دانشگاه آزاد سیاهکل این خلاء را پر کرده و دانشجویان را در حین آموزشهای علمی، بر مهارت های عملی و اجرایی فنون مسلط سازیـم.

کاشف خبر / به نقل از همای گیلان ، دکتر خداپرست دراین نشست ضمن تبریک روز خبرنگار در ماه گذشته اعلام کرد: دانشگاه آزاد سیاهکل در سطح استان دارای جایگاهی استراتژیک است و تلاش ما بر این است که این مرکز آموزشی مهم و برخوردار از دانشجویانی نخبه و با استعداد است را به واحد دانشگاهی تبدیل وضعیت داده و گامهای مؤثرتری در ارتقاء جایگاه علمی و کارآفرینی این مرکز تاکنون وابسته به دانشگاه آزاد لاهیجان بوده و با پیگیریهای انجام شده در حال اختصاص یافتن به دانشگاه آزاد سیاهکل است گفت: دانشگاه آزاد سیاهکل هم اکنون دارای ۱۰۰۰ دانشجو در ۲۳ رشته مختلف بوده و سالانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ فارغ التحصیل دارد،
خداپرست تصریح کرد: این مرکز دانشگاهی برای ارائه تحصیلات تکمیلی نیروی متخصص لازم را داراست و هم اکنون در آستانه ارائه تحصیلات تکمیلی در دو رشته‌ی مدیریت بازرگانی و مدیریت ورزشی نیز می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل به واحد شدن و تکمیل ظرفیت تحصیلات کارشناسی ارشد نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری هستیم گفت: نقش رسانه ها در در بیان استعدادهای موجود و انعکاس خلاقیتها و ظرفیتها بسیار مهم است و ما تعامل بیشتر با رسانه ها را خواستاریم.

وی در ادامه طی سخنانی به جایگاه و رتبه بندی رسانه ها و خبرنگاران نیز اشاره داشت و با بیان اینکه در میان رسانه ها، قلم قرمز، قلم زرد و… با جهت گیریهای خوب و بد وجود دارد، فاکتورهایی چون برخورداری از استعداد ذاتی در خبرنویسی صحیح، دارا بودن ارتباطات مؤثر با مسئولان و اصل خدامحوری و عدالت خواهی را از ویژگیهای لازم برای یک رسانه موفق دانست.

سرپرست دانشگاه آزاد مرکز سیاهکل در گیلان، در بخشی از سخنان خود به حضور ۲۰ دانشجوی جانباز و ایثارگر در این مرکز علمی اشاره داشت و گفت: این عزیزان بنا به درصد جانبازی از تخفیفات ویژه این دانشگاه برخوردارند و تعدادی از آنها با تخفیفات ۱۰۰ درصدی و بدون اخذ شهریه در این مرکز مشغول به تحصیلند.
وی افزود : برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای معلولان تمهیداتی در نصب بالابر در بخشهایی از دانشگاه دیده شده است.

خداپرست همچنین طی سخنان دیگری به حل مشکل مالکیت مدرسه سماء سابق در سیاهکل اشاره کرد و گفت: امیدواریم این ساختمان در اختیار مرکز سیاهکل قرار گیرد و مشکل اجاره نشینی ما در این مرکز علمی رفع شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت و تلاشهای مهندس علی نیا و مهندس آذری در رفع چالشهای موجود در این مرکز داشگاهی گفت: تا پایان سال جاری در دو یا سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسعه و افزایش ظرفیت خواهیـم داشت. وی در این موضوع از مسئولان آموزش عالی استان گیلان خواستار حمایت و همراهی شد و گفت : عمیقا امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان، در امور هزینه ای، بخشی از بار اقتصادی مربوط به شهریه ها که ارتباط مستقیم با معیشت خانواده ها دارد نیز کم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان