عصر روز یکشنبه یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

کاشف خبر / به نقل از  مشرق، عصر روز یکشنبه یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

بلافاصله یک تروریست به همراه اسلحه دستگیر شده تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیبش هستند.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ(ع) تا این لحظه یک شهید و ۷ مجروح برجا گذاشته است.

استاندار فارس در ادامه خاطرنشان کرد: یک تروریست با اسلحه وارد شده و به سوی دو نفر از خدام حرم و ۴ تا ۶ زوار تیراندازی می‌کند که یکی از زوار به شهادت رسید.

اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر به محل حادثه تروریستی در شاهچراغ

درویشی مدیرعامل هلال احمر فارس در پی حمله تروریستی در شاه چراغ گفت: در ساعت ۱۹:۳۴ امروز یکشنبه ۲۲ مرداد، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه چراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر گزارش شد.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه ۴ تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

داعش مسئولیت حمله تروریستی را بر عهده گرفت

بی‌بی‌سی اعلام کرد : داعش مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را برعهده گرفت.

فرمانده سپاه استان فارس: عامل تروریستی یک اسلحه جنگی با هشت خشاب در اختیار داشته است

فرمانده سپاه فجر استان فارس در گفتگو با شبکه خبر عنوان کرد: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد.

به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

حجت الاسلام موسوی: فرد ضارب دستگیر شد

رئیس دادگستری استان فارس نیز در گفتگویی اعلام کرد: اوضاع تحت کنترل است و شخصیت بازداشت شده و در حال بازجویی است. فرد ضارب به محض ورود مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده است.

دستور وزیر کشور به استاندار فارس درپی حمله تروریستی‌

وزیر کشور در تماس با استاندار فارس، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی تاکید کرد تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده بعمل آورند و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

رئیس دادگستری فارس: حضور تروریست دوم در شاهچراغ اثبات نشده است

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، به همراه دو نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم حاضر شده و در حال رصد موضوع هستیم.

به گفته وی؛ دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین در خصوص حضور فرد دوم در این حادثه اظهار کرد: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است.

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

– اسماعیل مقدس ۳۹ ساله
– محمد حسین زارع ۲۵ساله
– عباس عباسی ۶۹ساله
– علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله
– غلامعباس عباسی
– محمد جهانگیری
– امیر زارع ۲۳ساله

شهید حادثه تروریستی امروز از خادمین حرم مطهر شاهچراغ بود

یک منبع آگاه در گفت و گو با رسانه ها گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت رسیده است.

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مجروحان حادثه تروریستی شیراز

وزیر بهداشت در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی( ع) در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی خواست تارسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی را دنبال کند.

دستور رئیسی برای شناسایی عوامل حادثه شاهچراغ

رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.

۴ نفر از مجروحان حادثه حرم تحت عمل جراحی قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: ۴ نفر از مجروحین تحت عمل جراحی قرار گرفتند و ممکن است نفر پنجم نیز به عمل احتیاج پیدا کند. حال دو نفر دیگر خوب است و احتیاجی به عمل ندارند.

وی همچنین گفت: مجروحان یک نفر خانم و ۶ نفر آقا هستند. میانگین سنی مجروحان از ۱۸ تا ۴۵ سال است.

به گزارش مشرق، چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان