گروه : سیاسی

استاندار از افتتاح مرحله ی نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان در هفته ی دفاع مقدس امسال خبر داد.

کاشف خبر / به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هیات امناء این مرکز در رشت ، گفت : طبق برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است مرحله ی نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان همزمان با استان های گلستان، خوزستان، زنجان و قزوین در  هفته ی دفاع مقدس امسال به بهره برداری برسد.

استاندار همچنین از دستگاه های مرتبط با مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان خواست تا با تعامل ، تکمیل و افتتاح مرحله نخست این موزه تسریع شود.

وی هدف از راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان را آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های انسان ساز دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ایثار و جانفشانی فرزندان رشید این ملت در طول ۸ سال دفاع مقدس گنجینه ی عظیمی از ارزشهای انسانی است که با فرهنگ سازی به آیندگان منتقر خواهد شد که باید مورد توجه همه ی دست اندرکاران اجرایی استان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه عملیات محوطه سازی و اتمام بناهای نیمه کاره ی مرتبط با مرحله نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان باید از شنبه با جدیت دنبال شود ، افزود: پیشرفت کار هر یک از دستگاههای مربوط ، در قالب گزارشات هفتگی رصد و پیگیری خواهد شد.

سید علی آقازاده ، رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در سخنانی به نقش ایجاد مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در بازخوانی رشادتها و ثبت و ضبط دلاورمردی های رزمندگان این مرز و بوم برای بهره گیری آیندگان پرداخت و افزود : کاربرد سیاحتی و زیارتی این مراکز به گیلان فرصت می دهد تاعلاوه بر مردم استان ، هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.

رئیس سازمان ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هم در این نشست با بیان اینکه سند راهبردی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد ، افزود: تحقق این امر مهم ، مستلزم تکمیل و راه اندازی مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس استان ها است و مرکز گیلان در ۴ مرحله طراحی شده که مرحله نخست آن باید امسال به بهره برداری برسد.

سردار عباس بایرامی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان در زمره ی مبلمان شهری رشت به حساب می آید ، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر این امکان را فراهم کنیم تا عموم مردم به سهولت از این مرکز دیدن کرده و از ظرفیتهای فرهنگی آن بهره گیری نمایند.

سرهنگ حبیبی ، مدیرکل حفظ میراث و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای فازهای چهارگانه ی مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس استان ارایه کرد و افزود: ساختمان اسناد و کتابخانه ها و مقر اداری این مرکز همراه با ۴ هکتار از محوطه سازی آن در مرحله نخست تعریف شده که پایان شهریور ، همزمان با هفته ی دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

رحیم شوقی ، شهردار رشت هم در این نشست از آمادگی شهرداری برای محوطه سازی و بهبود فضای فیزیکی مرحله ی نخست این مرکز فرهنگی خبر داد و افزود : شهرداری رشت بخش های مرتبط با مبلمان شهری این مرکز را با جدیت دنیال کرده و خواهد کرد.

در ادامه ی این نشست هر یک از مدیران اجرایی خدمات رسان، گزارشی از روند تامین مصالح و ایجاد زیرساخت های لازم برای تکمیل فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان ارایه کردند.

پیش از برپایی این نشست، استاندار به همراه رییس مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران اجرایی گیلان در محل شهدای گمنام این مرکز حضور یافت و با نثار گل به مقام شامخ شهدای این مرز و بوم ادای احترام کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان