کتاب (من طلای سبز گیلان هستم) از زینب صادقی دانش‌آموز نخبه شهر لاهیجان موفق به دریافت مجوز از یونسکو، جهت چاپ و تدریس در سه پایه چهارم و پنجم و ششم کتاب درس اجتماعی شده است.

کاشف خبر / به نقل از خبرگزاری علم و فناوری گیلان، زینب صادقی دانش‌آموز نخبه ۱۲ ساله که اکنون در پایه نهم مشغول به تحصیل می‌باشد پایه سوم و هشتم را بصورت جهشی پشت سر گذاشته است.

تاکنون چهار کتاب و چندین مقاله به چاپ رسانده است که عبارتند از: من طلای سبز گیلان هستم، کتاب داستانی لی لی روی ماه، کتاب قلب پادشاه بدن در دو جلد ۱و۲، و مقالاتی درمورد، ایران آباد، دانشمند کوچک، لباس‌های محلی استان‌های مختلف، آیین نوروزخوانی در استان‌های مختلف، چشم اندازی به شهرهای گیلان به چاپ رسیده است .

زینب صادقی هر ساله در جشنواره جابربن حیان دارای مقام‌های برتر استانی و شهرستانی شده است از سن سه سالگی خواندن و نوشتن را آموخته است و در همین سن یک داستان کوتاه از وی در کیهان بچه‌ها چاپ شد و این امرنقطه شروع نویسندگی و پژوهشگری دانش آموز نخبه لاهیجانی شد .

موضوع جالب و منحصر بفرد در کتاب‌های زینب صادقی این است که همه کتاب‌ها از زبان موضوع است مثلا کتاب (قلب پادشاه بدن ) از زبان قلب سخن گفته و نوشته شده است و بسیار شیوا وبا زبان کودکانه و قابل فهم که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم از خواندن آنها لذت می‌برند،

نویسنده و پژوهشگر کوچک لاهیجانی تا کنون ۳۷ مقام کشوری، استانی و شهرستانی و در زمینه‌های مختلف پژوهشگری، نویسندگی، قرآنی و پرسش مهر کسب نموده است، اکنون با چاپ دو داستان کوتاه در کیهان بچه‌ها عضو افتخاری این مجله می‌باشد وی همچنین کتاب پنجم خودش بنام (من نگین سبز گیلان هستم ) که درمورد زیتون است در دست چاپ دارد و قرارداد چاپ بسته شده است و همچنین درحال نوشتن کتاب ششم که درمورد مغز است می‌باشد.

زینب صادقی چندین مقاله پژوهشی و تحقیقی در دست چاپ دارد. این نخبه گیلانی مسلط به زبان انگلیسی نیز می‌باشد

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای زینب صادقی پژوهشگر و محقق نخبه لاهیجانی در گیلان، آرزومند ایرانی سرافراز با چنین دانش آموزانی نخبه، پژوهشگر، و نویسنده هستیم.

طاهره رضاپور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان