گروه : فرهنگی

در راستای اولویت های ۵ گانه سازمان زندانها ،مبنی بر توسعه کمی و کیفی برنامه ها های فرهنگی ، اصلاحی و حمایتی ، با مساعدت نهاد کتابخانه های استان و تعدادی از خیرین در هفته قوه قضاییه بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب به زندان مرکزی رشت اهدا شد.

کاشف خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، در راستای اولویت های ۵ گانه سازمان زندانها ،مبنی بر توسعه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی ، اصلاحی و حمایتی ، با مساعدت نهاد کتابخانه های استان و تعدادی از خیرین در هفته قوه قضاییه بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب به زندان مرکزی رشت اهدا شد.

محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان با اعلام این خبر افزود، با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و ارتقاء سطح سرانه مطالعه و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه ، این کتابخانه با ایجاد فضایی قریب بر ۲۰۰ متر در زندان لاکان مهیا گردیده است .

وی با بیان اینکه این کتابخانه به نام ،کتابخانه باقرالعلوم (ع) مزین گردیده است گفت :جدا از احداث کتابخانه مرکزی زندان ، کتابخانه سیار در کلیه سالن ها برقرار، و تمامی سالن های زندانیان دارای کتابخانه می باشند و با عضویت زندانیان ، کارکنان و سربازان وظیفه بیش از ۱۴۰۰ عضو دارد .

مدیر کل زندان های گیلان با اشاره به اینکه کلیه زندان های گیلان دارای کتابخانه می‌باشد گفت : مهیا نمودن بسترهای فرهنگی اهدافی مهمی چون فراهم نمودن زمینه اصلاح و بازپروری مددجویان ، ارتقاء روحیه و انگیزه های کارآمد و تلاش برای آینده ای بهتر در مواجه با جامعه را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان قوه ابتکار و خلاقیت را با مطالعه کتاب در زندان و حتی در جامعه گسترش داد گفت : خواندن و مطالعه می‌تواند در انسان‌ها توانایی‌های فردی را افزایش دهد و زندانیان با داشتن کتاب‌های مورد علاقه با موضوعات مختلف تبحّر بیشتری را کسب می‌کنند.

مدیر کل زندان های گیلان در ادامه به اینکه داستان‌های دینی و آموزنده بر گرفته از قرآن کریم می‌تواند مسیر زندگی هر انسانی را تغییر دهد گفت :در روایات تأکید بر کتاب و کتابخوانی زیاد است و خواندن ، مطالعه و آگاهی نیز در این مسیر زندگی ما را استوار می‌کند و دستاوردهایی که با مطالعه و کتابخوانی دارند، جزئی از فرهنگ دینی ما را تشکیل می‌دهد .

محدی اصل در پایان ضمن تشکر از مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان و خیرینی که با اهدای کتاب باعث کتابخوانی به عنوان بخشی از زندگی و عادات و آداب در فرد شده و میتواند گروه هدف دستاوردهای معنوی و حتی دنیوی بسیار خوبی را از این راه کسب نمایند تا کمک به ذهن و روح و حتی جسم او را مطلوب سازد به سخنان خود پایان داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان