گروه : فرهنگی


جلسه شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد.
کاشف خبر / به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، این جلسه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری، مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره های نمایشی، معاون هنری اداره کل ارشاد، رییس انجمن نمایش استان گیلان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، سرپرست اداره ارشاد ، نماینده فرماندهی انتظامی در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان در این جلسه با قدردانی از بنیانگذاران جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: سال گذشته پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا و در دوره مدیریت جدید شهری با تجربه بالای دبیرخانه جشنواره دوره یازدهم با استقبال شهروندان و هنرمندان کشور برگزار شد.
وی با قدردانی از حمایت فرمانداری شهرستان برای صدور مجوز جشنواره های مختلف و حمایت دستگاههای نظارتی و امنیتی افزود: شهر لاهیجان دارای ظرفیت بسیاری برای اجرای جشنوارهای مختلف در سطح ملی و بین المللی است و امسال در نظر داریم جشنواره تئاتر شهروند را گسترده تر برگزار نماییم.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اعلام رضایت از برگزاری جشنواره شهروند در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه ۱۱ سال از عمر این جشنواره می گذرد، باید با این توانمندی جایگاه خود را در کشور پیدا کند و همه دستگاهها ورود نمایند.
کاظم نظری افزود: برگزاری جشنواره شهروند، یک برندسازی برای لاهیجان است و در رفتار،افکار و اهداف جشنواره این مهم مشخص است.
وی خواستار آسیب شناسی در پایان دوره دوازدهم با حضور استادان به نام شد تا نواقص جشنواره برای دوره سیزدهم رفع شود.
وی با اعلام حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان گفت: آوازه این جشنواره در همه استانهای کشور است و این جشن بزرگی است که قابل توجه بوده و باید تقویت کنیم تا جشنواره به صورت تخصصی برگزار شود و تنها جشنواره ای است که به صورت تخصصی به موضوع شهروند می پردازد و این یک اولویت است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این جلسه با تبریک دهه کرامت و تشکر از همراهی و همیاری رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل و زنده دل شهردار لاهیجان گفت: لاهیجان را همه به عنوان عروس شهرهای گیلان می شناسند و اگر این عروس را تنها به واسطه طبیعت و دستاوردهای غذایی اش بدانیم، به این شهر خیانت کرده ایم زیرا لاهیجان به واسطه غنای فرهنگی که در شخصیت ها و مردمانش هست، عروس گیلان شده است.
وی با اشاره به برگزاری ۱۱ سال جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که در تقویم تئاتر کشور ثبت شده هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده و شهرداران نسبت به این رویداد اهتمام ویژه دارند و امسال غنا و محتوایش باید بهتر و بیشتر باشد.
وی گفت: سال گذشته با ابتکاری زیبا این جشنواره در سطح استان تکثیر شده و جشنواره شهروند در کلیه شهرهای استان برگزار شد.
ابراهیم خوشحال سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این جلسه گفت: جشنواره شهروند در لاهیجان باعث حلقه وصل بین مردم و مسئولان شده و مسائل شهروندی و معماری با نگاهی حرفه ای و طنز بیان می شود و وظیفه ذاتی شهرداری هدایت و حمایت از چنین جشنواره هایی می باشد.
وی از حمایت فرماندار و اعضای شورای تأمین و مسئولان شهری برای برگزاری جشنواره های مختلف در لاهیجان قدردانی کرد و گفت: همه اقدامات ما برای نشاط شهروندان بوده و باید از مردم برای بهتر برگزار شدن جشنواره کمک گرفت.
اسداله نظری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری لاهیجان هم در این جلسه گفت: از شهردار و مدیران شهرداری برای برگزاری جشنواره های مختلف به خصوص جشنواره چای که یکی از بهترین برنامه های فرهنگی استان و کشور بود قدردانی می نماییم.
وی افزود: این برنامه ها نشان داد، لاهیجان پتانسیل بالایی دارد اگر شرایط فراهم باشد.
محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی یازدهیمن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و رییس انجمن نمایش استان هم در این جلسه گزارشی از جشنواره دوره قبل ارائه کرد.
وی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با کمک دبیرخانه دائمی در جدول تئاتر کشور قرار گرفت و یکی از بهترین جشنواره هایی است که با مدیریت خوب مدیران شهری اجرا می شود.
وی اضافه کرد: زمان پیشنهادی ما برای برگزاری جشنواره امسال، بعد از ماه های محرم و صفر و در آخر شهریور می باشد.

مجید رحمانی معاون هنری اداره کل ارشاد استان نیز در این جلسه گفت: جشنواره شهروند لاهیجان، یکی از کم ایرادترین جشنواره هایی است که برگزار می شود و امسال هم باید کارگاههای تخصصی تقویت شده و اجرای نمایش ها در شهرهای استان در برنامه ریزی ها لحاظ شود.
رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه تئاتر خیابانی یکی از مظاهر زنده فرهنگ هر شهر است، گفت: شهری زنده و پویا هست که درحوزه هنر پیشگام باشد و لاهیجان دارای قوی ترین خرده فرهنگ ها در استان می باشد و باید پیوست فرهنگی بین خرده فرهنگ ها داشته تا بتوانیم برای آیندگان خوراک فرهنگی داشته باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان