گروه : فرهنگی

رئیس سازمان زندان‌ها در آئین اختتامیه مسابقات قرآنی گفت: در زندان‌های سراسر کشور ۴۱۲ دارالقرآن وجود دارد و حتی بواسطه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرهنگی ۷۲ زندانی توانسته‌اند حافظ قرآن کریم شوند.

کاشف خبر / به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، «مسابقات قرآن کریم کارکنان زندان‌های کشور» پس ازسه روز رقابت قرآنی عصر امروز، سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم خاتمه یافت.

مهمترین رسالت و مأموریت‌مان را در بُعد اصلاح‌وتربیت و درمان زندانیان می‌دانیم

دکتر غلامعلی محمدی در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات قرآنی و همچنین گرامیداشت روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: سازمان زندان‌ها مهمترین رسالت و مأموریت را در بُعد اصلاح‌وتربیت و درمان زندانیان می‌داند؛ افراد به خطارفته‌ای که اکثر آنان به لحاظ فقر فکری و فرهنگی در زندان قرار گرفته‌اند و ما نیز متکفل اداره آنان هستیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم در حوزه اصلاح‌وتربیت زندانیان موفق باشیم و مصداق آیه «…وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» بشویم، منتهای آمال و آرزوی ما زندانبانان و بهترین توفیق در زندگی‌مان محقق خواهد شد. بنابراین مسئولیت زندانبانی بسیارخطیر و سنگین است.

رئیس سازمان زندان‌ها قدم در این مسیر را نیازمند تحول درونی دانست و گفت: ما زندانبانان باید همواره با آموزه‌های دینی و در رأس آن قرآن کریم انس داشته باشیم؛ انس با کلام وحی که خود حامل تمام کمالات و حقایق عالم هستی و چراغ راه بشریت است.

سال گذشته زندانیان زیادی را جذب کلاس‌های آموزش قرآن کرده‌ایم

دکتر محمدی خاطرنشان ساخت: تلاش سازمان زندان‌ها ترویج فعالیت‌های قرآنی در همه موسسات کیفری است. این هدف‌گذاری در گذشته هم بوده اما دارالقرآن‌های ما در زندان‌ها طی سال‌های اخیر فعالیت چشمگیرتری داشته و حضور ۵۴۰ نفر و شرکت ۴۹۰ نفر از کارکنان و سربازان وظیفه در بیست‌ودومین مسابقات قرآن نشان می‌دهد که بیش از قبل به ترویج فعالیت‌های قرآنی اهتمام داریم.

وی همچنین خبر داد؛ در زندان‌های سراسر کشور ۴۱۲ دارالقرآن وجود دارد و حتی بواسطه این برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرهنگی ۷۲ زندانی توانسته‌اند حافظ قرآن کریم شوند. درسال گذشته نیز تعداد قابل توجهی از زندانیان در کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن شرکت داشتند و بسیاری نیز در دیگر کلاس‌ها ازجمله تدبر در قرآن کریم حضور یافتند.

گفتنی است در این مراسم لباس و نشان خادمی «مسجد مقدس جمکران» به رئیس سازمان زندان‌ها اهدا شد.

بیست و دومین دوره مسابقات کارکنان مرد، زن و سربازان وظیفه کشور از یکشنبه هفته جاری با حضور ۴۹۰ نفر به میزبانی اداره‌کل زندان‌های استان قم آغاز به کار کرد که امروز و با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد. در مراسم پایانی آیت‌الله سیفی مازندرانی مفسر قرآن و حجت‌الاسلام مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. مدیران‌کل و ستادی سازمان زندان‌ها نیز ازجمله حاضرین بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان