گروه : دسته‌بندی نشده

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون بالغ بر ۳۲هزار نفر در این طرح مهارت دیده اند و انتظار می رود گیلان در این زمینه بیشتر ورود کند

به گزارش کاشف خبر به نقل  از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: علیرغم فشارها، تهدیدات که بر کشور ما اعمال می شوند، توانسته ایم در این وضعیت اشتغال بهبود ایجاد کنیم.

وی افزود: گیلان در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری روند خوبی دارد و بیکاری در این استان از ده درصد در فصل بهار سال جاری به ۸.۲ درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

شریعتمداری با اشاره به نرخ مشارکت مطلوب گیلان نسبت به دیگر استانهای کشور خاطرنشان  کرد: انتظار می رود نقش این استان در توسعه اشتغال روستایی پررنگ تر شود.

شریعتمداری در ادامه به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در کشور اشاره و گفت: هم اکنون بالغ بر ۳۲هزار نفر در این طرح مهارت دیده اند و انتظار می رود گیلان در این زمینه بیشتر ورود کند .

وی خاطرنشان کرد: گیلانیان در امر مهارت آموزی کارنامه خوبی را کسب کرده اند و طبق گزارشاتی که دریافت شده، وضعیت این استان خوب است.

شریعتمداری ادامه داد: برنامه داریم برای حل مسائل سالخوردگی کشور، گیلان به عنوان استان پایلوت معرفی شود.

استاندار گیلان با اشاره به ۵۲۸ میلیارد تومان سهم گیلان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دستور دهد باقیمانده سهم استان در این بخش اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: گیلان از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و ششمین استان از حیث امیدواری در کشور است که این مورد از سرمایه‌های مادی نیز مهم‌تر است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط مطلوب برای ایجاد اشتغال با اندک تلاش مدیران امکان‌پذیر است گفت: ۳۶۰ واحد صنعتی در گیلان که در حال تعطیلی بودن با تلاش مسئولان استان به چرخه تولید بازگشتند و البته این کار کافی نیست و بایستی رسیدگی به وضعیت سایر واحدها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی صیانت از اشتغال موجود را مهم‌ترین مسئله عنوان کرد و ابراز داشت: صیانت از وضعیت اشتغال موجود در اولویت کاری ما قرار دارد و ایجاد اشتغال در دستور کار بعدی است و با توجه به تلاش دشمنان و استکبار جهانی تلاش کردیم اشتغال موجود را حفظ کنیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی فی نفسه دارای مشکل نیستند و با یک سری تصمیمات راهبردی می‌توان آنها را به شرایط مطلوب رساند افزود: پیگیری مشکل واحدهای تولیدی به‌ویژه در گیلان را در دستور کار ویژه قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز در جلسات دولت درباره آنها صحبت شود.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با وجود تمام فشارها جمعیت فعال کشور افزایش یافته است تصریح کرد: نسبت به گذشته در کشور و گیلان وضعیت مطلوب‌تری داریم و در استان گیلان نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزایش نرخ مشارکت در گیلان با توجه به اقدام مثبت مقامات محلی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بخشی از اشتغال کشور امسال مربوط به دخالت توسعه‌ای دولت در امر اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها در ارائه سهم خود باید تلاش بیشتری داشته باشند اظهار داشت: باید در دوره جدید مشارکت بانک‌ها افزایش یابد و برای ادای سهم بانک‌ها بایستی محدودیت‌ها از پیش پای دولت برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و دارای بیمه تامین اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: اقدامات لازم اعم از نظارت بر عملکردها در سیستم ناظر پیش‌بینی شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گیلان رتبه نخست جمعیت سالمندی در کشور را دارد بیان کرد: علت عمده این قضیه ورود سالخوردگان به دلیل بهبود شاخص‌های بهداشتی و آب و هوای خوب گیلان است همچنین قصد داریم که با توجه به نرخ رشد تک فرزندی در کشور و گیلان از این استان به عنوان پایلوت برای بررسی مسائل مربوط به ایجاد آن استفاده کنیم.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت افزایش مشارکت مردمی در انتخابات است و ما در این راستا از هیچ جناحی طرفداری نمی‌کنیم .

وی با تاکید بر اینکه در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۶۰ درصد رشد داشتیم تصریح کرد: با به کارگیری برنامه‌های شفاف‌ساز و انتصاب مدیران شایسته باید تضمین کننده سلامت اداری باشیم .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان