گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به ۵۲۸ میلیارد تومان سهم گیلان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دستور دهد باقیمانده سهم استان در این بخش اختصاص یابد.

به گزارش کاشف خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان استان، مدیران عامل بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن غدیر استانداری برگزاری شد ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: در شرایط پیچیده اقتصادی جامعه و در پی تحولات بین المللی ، دشمنی های استکبار جهانی و تشدید تحریم های غیر اخلاقی ، غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی؛ محدودیت ها و مشکلاتی در بخش های مختلف مخصوصا اقتصادی ایجاد شده است.

وی با اشاره به راهبرد اقتصادی کشور با تدبیر رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید نیز است، افزود: با ایستادگی و مقاومت ملت و تلاش و همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت انشاالله همانند گام اول انقلاب از این مرحله سخت و دشوار نیز گذر خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در استان با همکاری مردم، نمایندگان مجلس شورای، حمایت های دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و همت بخش خصوصی کوشش های فراوانی شده افزود: نرخ بیکاری کشور در سال ۹۷ که ۱۲ درصد بود، در استان گیلان ۱۱٫۴ درصد ثبت شده که با تلاش های صورت گرفته و نتیجه بخش در شش ماه اول سال جاری این رقم در استان به ۹٫۶ درصد رسید که کاهشی معنادار است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه عمده بیکاران استان جوانان و تحصیلکردگان هستند گفت: با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که بود حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ردیف های مختلف در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی پرداخت شده که باعث تثیت اشتغال واحدهای صنعتی و تولیدی و ایجاد شغل های جدید شده است.

وی با اشاره به بازگشت بیش از ۳۶۰ واحد راکد و نیمه راکد در سال جاری به چرخه تولید خاطر نشان کرد: با ابتکار جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان گیلان ، برای ۱۹۶ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد و اشتغالزا، برای دریافت ۸۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برای اشتغال روستایی در استان تسهیلات به میزان ۵۲۸ میلیارد تومان اعلام که ۳۳۲ میلیارد تومان آن ابلاغ شده اظهار داشت: انتظار داریم با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باقیمانده سهم استان و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح های قبلی که پرونده در کارگروه اشتغال به بانک ها معرفی شدند، اختصاص پیدا کند.

نمایند عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از استان ها نتوانستند همه سهم تخصیصی را جذب کنند عنوان داشت: باتوجه به مستعد بودن استان و در مجموع حدود ۹۰۰ میلیارد تومان پرونده آماده صورت در کارگروه داریم و انتظار داریم سهم قابل توجهی برای فعالیت و بهره برداری و اشتغال استان گیلان اختصاص پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به واحدهای تحت تملک شستا مانند چوکا و چوب اسالم در گیلان که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند اظهار داشت: تزریق سرمایه و همچنین حل مشکل بدهی معوق آن واحدها برای جلوگیری از تنش های احتمالی که فرصتی خوبی برای استقلال این واحدهاست، اهمیتی دوچندان دارد.

وی با بیان اینکه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان گیلان سه طرح مشخص زراعت چوب، نوغانداری و تولید ماهی در استخرهای کوچک شناسایی و در ستاد اقتصاد مقاومتی هم تصویب شده، گفت: در صورت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداخت تسهیلات کم بهره در قالب شرکت های تعاونی یا اشخاص آمادگی برای ایجاد شش هزار فرصت شغلی برای طرح های فوق قابل ارائه است.

دکتر زارع به درخواست نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها می بایست پیوسته پیگیری های لازم را برای حل مشکلات واحدهای تولید و صنعتی انجام دهند تا استان بتواند سهم بیشتری را اخذ کند و میزان نرخ بیکاری کاهش یابد.

۰

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان