گروه : خبر ویژه

استاندار گیلان بر پایش تصویری ترافیکی در تمامی شهرستان‌های استان در راستای تسهیل عبور و عبور با توجه به حجم بالای سفر به استان تاکید کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها بیش از سه برابر جمعیت گیلان، مهمان نوروزی وارد این استان شده و تعداد مسافران طی این مدت به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

کاشف خبر / اسدالله عباسی در جلسه شورای راهبری ترافیک گیلان با تبریک فرارسیدن سال نو و گرامیداشت تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت اظهار کرد: در این ایام شاهد حضور مهمانان نوروزی به گیلان بودیم که نسبت به سال های گذشته با درصد بسیار بالایی وارد استان شده اند.

وی با بیان اینکه همه بسترها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در گیلان فراهم است، اضافه کرد: در این مدت شاهد همکاری و انسجام همه دستگاه های خدمات رسان استان بوده ایم البته این همکاری ها باید ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با توجه به ورود این تعداد مسافر به استان باید با صبر اقدامات لازم انجام شود، اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش استان گیلان حوزه  دریا است که باید توجه و مدیریت لازم انجام شود و در عین حال باید شئونات اسلامی و مباحث فرهنگی و نیز حرمت ماه مبارک رمضان در همه اماکن عمومی حفظ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرغ و سایر مایحتاج به اندازه کافی در گیلان موجود است، اظهار کرد: مرغ به اندازه کافی در گیلان موجود است حتی سهمیه ای که روزانه به تهران ارسال می شد در این ایام انجام نشد و تقریبا ۵۰۰ تن مرغ هر روز در استان توزیع می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت ها در بازار اضافه کرد: هیچ کس حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارد ضمن اینکه نظارت ها باید با جدیت انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بروز حوادث ترافیکی در ایام نوروز خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار ۹ نفر در گیلان جانشان را از دست دادند و عده ای مصدوم شدند از این رو ضروریست تا مناطق پرخطر بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا کام مردم در ایام نوروز تلخ نشود.

عباسی نقش حضور نیروهای پلیس در تمامی محورهای مواصلاتی استان را در راستای کاهش بار ترافیکی بسیار موثر دانست و افزود: در ۳۰ کیلومتر مانده به ورودی استان و در تمامی محورهای مواصلاتی باید نیروی انتظامی و پلیس راه به مانند گذشته با قدرت حضور پیدا کنند.

عباسی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق شامل تالش و آستارا و گلوگاه تالش و رضوانشهر شاهد ترافیک هستیم که باید به خوبی مدیریت شود ضمن اینکه شهرستان رودبار نیز باید در این بخش توجه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه راهنمایی رانندگی و پلیس راهکار لازم علمی و فنی برای رفع ترافیک را ارائه دهند، گفت: راهداری با همراهی پلیس راه و راهنمایی و رانندگی باید در خصوص رفع ترافیک در مناطق پر ترافیک به شورای ترافیک طرح لازم را ارائه بدهد.

وی تاکید کرد: تمامی فرمانداران موظف هستند بخشی از بودجه را به پایش تصویری در جاده‌ها و نصب دوربین اختصاص دهند چراکه انجام این مهم منجر به رصد دقیق ارتباطات و کنترل ترافیک می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم رشد تولید خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به اصل امیددادن به مردم و مقابله با ناامیدی فرمایشاتی داشتند از این رو نباید اجازه داد تا هر فرد حقیقی و حقوقی در راستای ناامیدی مردم سخنی بیان کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران و متولیان امر موظف هستند به طور مستمر از نانوایی‌ها و واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها بازدید میدانی کنند، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید فرمانداران با یک اکیپ های مشخص از نانوایی‌ها، فروشگاه‌ های زنجیره‌ای، شیرینی پزی‌ها بازدید میدانی کنند و گزارش خود را به استانداری ارسال کنند.

بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان؛ تا کنون بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزاز نفر مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۴ درصدی دارد.

در این مدت همچنین یک میلیون ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه وارد گیلان شده و دارای رشد ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

با توجه به پایان دور نخست سفرهای نوروزی، در این بازه زمانی یک میلیون و یکصدهزار وسیله نقلیه نیز از استان گیلان به مقاصد دیگر خارج شده اند.

برنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان