فارس نوشت:طبق تصمیم جدید بانک‌مرکزی، برای مسافرت‌های زمینی خارجی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی خارجی ۵۰۰ یورو ارز اختصاص داده شده است.

طبق تصمیم جدید بانک مرکزی، برای مسافرت‌های زمینی، دریایی و ریلی بین‌المللی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی خارجی ۵۰۰ یورو ارز اختصاص داده شده است.

‌مسافران متقاضی ردیف ارزی مربوط به سفر باید ابتدا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از قبیل بلیت مسافرت هوایی، زمینی، دریایی و هوایی، گذرنامه معتبر – ویزای کشور مقصد در صورت نیاز و عوارض خروج از کشور به یکی از شعبات ارزی بانک ملی مراجعه کند.

پس از بررسی مدارک مذکور و تایید آن، شخص متقاضی باید معادل ریالی ارز را به بانک پرداخت کند تا در نهایت یک رسید صادر و به متقاضی ارز مسافرتی ارائه شود.

در گام بعد مسافر باید پس از عبور از گیت فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز یا ارومیه با مراجعه به باجه ارزی مربوطه، رسید خود را ارائه کند و در نهایت اسکناس ارز را دریافت کند.

در حال حاضر شرایط و زیرساخت دریافت ارز سفر هوایی در هفت فرودگاه کشور فراهم است و به زودی بستر خدمات ارزی در سفرهای زمینی نیز فراهم خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان