گروه : اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در گیلان از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و کارگاه‌های تولیدی اعم از کارگاه کفش‌دوزی، کیف‌دوزی، کار با چوب و…، بازدید و اقدامات انجام شده در این حوزه را ارزشمند دانست.

کاشف خبر / به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان،نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و کارگاه‌های تولیدی ایجاد شده در آن گفت: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت گرفته که می‌تواند برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد.
آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان پیش از ظهر امروز به‌منظور بررسی بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و دیدار چهره به چهره با زندانیان و همچنین بررسی وضعیت کارگاه‌های تولیدی فعال در زندان در این مکان حضور یافت.
وی در جریان این بازدید، ضمن مشاهده روند کار زندانیان در کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزایی ایجاد شده در محیط زندان از جمله کارگاه کفش‌دوزی، کیف‌دوزی، کار با چوب و…، اقدامات انجام شده در این حوزه را ارزشمند دانست.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه با جمعی از زندانیان حاضر در زندان لاکان رشت به گفت‌وگو پرداخت و ضمن یادآوری فراز و نشیب‌های زندگی اظهار کرد: کسی که به هردلیلی در زندان به‌سر می‌برد در واقع یک دوره تربیت درونی را می‌گذراند و در این دوره سعی کند رابطه خود را با خدا محکم کند و هرکسی که رابطه‌اش را با خدا محکم کند، خداوند متعال لذایذ دنیوی را به او نشان خواهد داد.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال، بنده‌ای را که از خطای خویش پشیمان است و قصد جبران دارد را خواهد بخشید گفت: خداوند متعال همواره فراز و نشیب‌هایی را در زندگی انسان قرار داده است اما مرد میدان کسی‌ است که در پستی و بلندی‌های زندگی، خودش را نبازد.
امام جمعه رشت با اشاره به دغدغه‌ها و دلتنگی‌های زندانیان خطاب به آنان گفت: هر کدام از شما حتماً دل‌هایتان پیش خانواده‌تان است البته خانواده هم دلش پیش شماست و وقتی به ملاقات‌تان می‌آیند، اشک بر چشمان‌تان جاری می‌شود و این اشک نشان‌دهنده دل نورانی‌تان است.
وی به اثرات و برکات یاد خدا در زندگی انسان اشاره و بیان کرد: فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد چراکه زمان می‌گذرد و همه در معرض آزمایش و امتحان هستیم اما خوشا به حال کسی که در معرکه امتحان، از خدا دور نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: یک انسان ممکن است ۵۰ سال عمر کند اما در زندانِ شیطان و نفس خود اسیر باشد و کسی خبر نداشته باشد یا انسانی که از حال همسایه خود خبر ندارد.
آیت‌الله فلاحتی در جریان این بازدید به مسئولان استان هم توصیه کرد که هر از گاهی از زندان سرکشی کنند و گفت: سرکشی و بازدید مسئولان از این مکان، بذر امیدی در دلهای اهالی اینجا ایجاد می‌کند و چه بسا مشکلاتی که با حضور مسئولان برطرف می‌شود.
امام جمعه رشت گفت: امروز از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت بازدید کردیم و خوشبختانه کارهای خوب و رضایت‌بخشی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی زندانیان افزود: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت گرفته که می‌تواند برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد و مسئولان مربوطه هم در تلاشند تا شرایط بهتری را برای زندانیان فراهم کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان