پسندی دبیرجشنواره قرار است از هر تولید کننده ملی برنامه تلویزیونی به مدت ۱۵ دقیقه تهیه و از شبکه‌ی اول سیما پخش شود.

کاشف خبر به نقل از صدا و سیما ،  علیرضا داودی پسندی دبیرجشنواره گفت: این آغاز جشنواره تولید ملی به میزبانی گیلان است که قرار است از هر تولید کننده ملی برنامه تلویزیونی به مدت ۱۵ دقیقه تهیه و از شبکه‌ی اول سیما پخش شود.

وی افزود: از بین این برنامه‌ها بعد از ارزیابی و داوری تولیدات برتر انتخاب میشوند و در بهار ۱۴۰۲ در منطقه آزاد انزلی تولیدات برتر در نمایشگاهی عرضه خواهد شد.
سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران دراین جشنواره گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است وکشور‌های در حال توسعه مانند کشور ما برای توسعه و دوری از بیکاری و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی باید تولیدات ملی روی آورند.
سیامک حدادی مسول یگان راهبرد اقتصادی کوثر هم در چهارمین جشنواره تولید ملی در رشت گفت: در تلاشیم تا با احیا ء واحد‌های راکد، استاندارد سازی و تغییر ذایقه مصرف کننده تمایل به خرید از تولید کننده ملی را افزایش دهیم
آندری وادف سرکنسول سفارت روسیه در ایران هم در این همایش گفت: باکمک بخش خصوصی و توان جوانانی که در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیتند ایران و روسیه می‌توانند تحریم‌ها را سپری کنند وحتی تولیدات خود را به اوراسیا و کشور‌های مانند چین، پاکستان و هند صادرکنند.
سالانه ۲۹۴ میلیارد دلار کالا از کشور‌های دیگربه روسیه وارد می‌شود.
۸۵ درصد صادرات ایران به روسیه شامل انواع محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است.
اختتامیه چهارمین جشنواره تولید ملی بهار ۱۴۰۲ در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

تصاویر ؛ علی رفعتی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان