گروه : دسته‌بندی نشده

بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، جلسه شورای شهر با حضور شهردار لاهیجان و مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان برگزار شد

به گزارش کاشف خبر به نقل از روابط عمومی شورای شهر لاهیجان ، بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جلسه شواری شهر لاهیجان عصر امروز نوزدهم آبان ماه با حضور دکتر کاظمی شهردار لاهیجان ، فاطمه فیلی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان و همکارانشان در محل شورای شهر برگزار شد.

رئیس شورای شهر لاهیجان در این جلسه طی سخنانی ، فرار رسیدن سالروز میلاد سراسر خیر و برکت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته مبارک وحدت را به مسلمانان جهان به ویژه ملت مسلمان ایران اسلامی و مردم شریف لاهیجان تبریک و تهنیت عرض نمودند و ابراز امیدواری کردند، مسلمان جهان با تمسک به قرآن و عترت و با وحدت و همدلی روزافزون، مسیر کمال و سعادت را با عزت و سربلندی طی نمایند.
وی با بیان اینکه دین اسلام و کلام‌‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ، ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است ، افزود : با مطالعه آیات قرانی متوجه می شویم که آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است و متأسفانه کمی از این موضوع غافلیم .
وی گفت : ابزارهای پیشرفته ای که امروز بوجود آمده تا حدودی می تواند جایگزینی برای کتاب و کتابخوانی باشد اما نباید به هیچ عنوان از کتاب فاصله بگیریم . تمیزکار گفت : همه باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم کتابهای ناسالم توسط برخی از سودجویان یا دستفروشان کتاب در اختیار جوانان ما قرار گیرد و باید این موضوع را کنترل کنیم .
تمیزکار گفت : شهرداری بر حسب وظیفه ذاتی خود می تواند بیشترین همکاری را با کتابخانه های شهر داشته باشد و در خصوص تجهیز کتابخانه ها قطعاً مدیریت شهری نهایت همکاری را خواهد داشت .
وی با قدردانی از شهردار لاهیجان در خصوص نصب المان کتاب در دو نقطه از شهر لاهیجان ، آن را نشان از اهمیت موضوع کتاب برای مدیریت شهری دانست .

تمیزکار گفت : هیچ تمدنی خالی از کتاب نیست آنچه می تواند در جامعه به شکل سنتی برای فرهنگ سازی و رشد افکار عمومی موثر باشد کتاب و میزان مطالعه است .
دکتر مسعود کاظمی شهردار لاهیجان ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت به تمامی ملت ایران بخصوص مردم شریف و متدین شهرلاهیجان ، گفت : کتاب دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت و روشنی بخش زندگی هر فرد و عنصری مطمئناً موثر در زندگی فردی و اجتماعی هر شخص است و موفقیت هر شخص در گرو مطالعه با هدف است .
وی گفت : سال گذشته شهر لاهیجان نامزد پایتخت کتاب بود و جزء پنج شهر اول شد و اقدامات شهری برای کسب امتیازات لازم در حال انجام است تا به رتبه های بالاتر برسیم . وی نصب المان دیوار کتاب و مجسمه مرد کتابخوان در دو نقطه از سطح شهرلاهیجان و پیگیری ایجاد کتابخانه سیار را از اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان نمود .
شهردار لاهیجان گفت : صرف هزینه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی نوعی سرمایه گذاری است که در بلند مدت همگان از ثمره و نتیجه آن بهره مند خواهند شد.

در این جلسه اعضای شورای شهر لاهیجان نیز در خصوص استفاده بهینه شهروندان از کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مطالبی را ارائه نمودند.

فیلی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان ضمن قدردانی از بابت حسن توجه مدیریت شهری به موضوع کتاب و کتابخوانی و اینکه برای اولین بار در هفته کتاب و کتابخوانی این نشست توسط مدیریت شهر برگزار شده و جای خوشحالی است ، افزود : کتابخانه های عمومی شهرستان در طی سال برنامه های فرهنگی و آموزشی زیادی اجرا می کند و در بحث تبلیغات شهری نیازمند همکاری شهرداری هستیم . وی گفت : تعداد زیادی نسخ قدیمی در کتابخانه عمومی شهر موجود است و نیاز است فضای مناسبی برای حفظ و نگهداری آنها احداث شود . وی در این راستا خواستار همکاری شهرداری شد .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان