مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برگزاری همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام در روزهای سوم و چهارم اسفندماه سال‌جاری در رشت و سیاهکل خبر داد.

کاشف خبر / به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ رضا ثقتی امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری “همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام” که با حضور رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، امین‌بابایی فرماندار سیاهکل و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ از حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم استان در جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قدردانی و این حضور را تبلور دیگری از مردمی بودن نظام اسلامی ایران و پایبندی ملت به آرمان‌های انقلاب، شهدا، امام راحل و رهبری معظم انقلاب ذکر کرد.
وی اظهار داشت: همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام، روزهای سوم و چهارم اسفندماه سال‌جاری، در رشت و سیاهکل برگزار می‌شود‌.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری فراخوان اعلام شده این همایش برای دریافت تازه‌ترین مقالات و پژوهش‌های محققان و تاریخ‌پژوهان از ماه‌ها قبل ادامه داد: حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، در داوری و بازبینی نهایی؛ ۲۸ مقاله در تاریخ سوم اسفندماه در پنل‌های تخصصی که به میزبانی تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد، ارائه می‌شوند و مقالات هم از سطح کیفی بالایی برخوردارند.
ثقتی افزود: چهارم اسفندماه نیز همایشی در سالن اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان سیاهکل با حضور شخصیت‌های ملی و اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی برگزار خواهد شد.
وی چاپ کتاب مجموعه مقالات همایش آل بویه را یکی از رویدادهای مهمی عنوان کرد که شاهد آن خواهیم بود و گفت: انتشار این مقالات، منابع جدیدی پیش چشم تاریخ‌پژوهان و محققان می‌گشاید.
ثقتی مکتب آل بویه را برای اهالی فرهنگ، پژوهشگران و نیز مردم نام‌آشنا خواند و گفت: مهمانانی از سراسر کشور از جمله رئیس موسسه میراث مکتوب ایران، عضو دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و ۱۵ استاد تمام دانشگاه ها، در این همایش حضور دارند.

 

تصاویر ؛ سید احمدرضا کیایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان