گروه : فرهنگی


رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه یک میلیون کودک از کشور افغانستان به کشور ما آمده‌اند و باید شرایطی فراهم کنیم که درس بخوانند گفت:  ۲۵ هزار کلاس درس با اعتباری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها برای همین بچه‌ها نیاز داریم.

کاشف خبر / به نقل از ایسنا، ناصر قفلی در نشستی خبری با بیان اینکه مردمان ما همواره مهمان نواز و خیّر بوده‌اند گفت: کارهای خیر از قدیم الایام در وجود ایرانیان نهادینه بوده است. یک میلیون کودک از کشور افغانستان به کشور ما آمده اند و باید شرایطی فراهم کنیم که درس بخوانند. آنها ۲۵ هزار کلاس درس نیاز دارند و ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها برای همین بچه‌ها اعتبار نیاز داریم. باید امکانات تحصیلی برای این فرزندان مهیا کنیم و ساخت این فضاهای آموزشی به تنهایی از عهده دولت و جامعه خیرین برنمی آید و دعوت می‌کنیم مردم هر چقدر که می‌توانند در ساخت مدارس کمک کنند.

تخریب ۳۰ تا ۴۰ مدرسه در زلزله خوی

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ مدرسه در زلزله خوی تخریب شده‌اند که نیازمند بازسازی هستند گفت: همه باید به میدان بیایند و کمک کنند.

قفلی افزود: انتظار ما از دولت این است که توجه بیشتری به بودجه نوسازی مدارس داشته باشند. مدارسی داریم که بخشی توسط خیرین ساخته شده و نیمه کاره مانده‌اند، زیرا اعتبار از سوی دولت تخصیص داده نشده است. خیرین انتظار دارند مدارسشان زودتر تکمیل شود.

فقط در منطقه ۲۲ باید ۲۰۰ مدرسه ساخته شود

وی به مشکلات فضای آموزشی در پایتخت اشاره کرد و گفت: فقط در منطقه ۲۲ باید ۲۰۰ مدرسه ساخته شود. در تهران ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین تعهد کردیم و تلاش می‌کنیم تعهد ما به ۸۰۰۰ میلیارد تومان برسد و بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه علاوه بر مدرسه سازی، در مدرسه یاری هم وارد شده‌ایم گفت: کمک می‌کنیم تا امکانات تحصیل برای دانش آموزان فراهم باشد. اگر خیرین مایل باشند و کمک های کوچکی داشته باشند می‌توانند در مدرسه یاری هم کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان