گروه : سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، مشخص شد که کشورهای اروپایی مسیر اشتباهی را علیه منافع ملی کشورهایشان در پیش گرفته اند.

کاشف خبر / به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه(۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ با مصوبه پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی، روشن شد که جریان حامی صهیونیسم دستگاه محاسباتی کشورهای اروپا را دچار خطای فاحش کرده است و این کشورها مسیر اشتباهی را علیه منافع ملی کشورهایشان در پیش گرفته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ابتدا باید روشن کنم بعد از تحریم‌های گسترده و طولانی که جبهه غرب خصوصا آمریکا علیه مردم ایران انجام داده است، این قبیل اقدامات، تاثیرات حقوقی گسترده جدی‌تری نخواهد داشت و جریان حامی صهیونیزم، بیشتر بدنبال فضاسازی رسانه ای برای مرعوب ساختن مردم ایران و کشورهای مستقل دنیا است اما همه بدانند مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخشی از خود می داند که امنیت آن ها را تامین کرده است و در همه سختی ها، از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و بیماری فراگیر کرونا گرفته تا سازندگی و محرومیت زدایی این نهاد مقدس را در کنار خود می بینند و این قبیل هجمه ها بیشتر باعث همبستگی اجتماعی در حمایت مردم از سپاه پاسداران برای حفظ عزت و امنیت ملی کشورشان می شود.

وی اضافه کرد: سپاه، منحصر به فردترین نهاد ضدتروریستی در جهان است که علی رغم همه حمایت های آمریکا، با کمک مردم منطقه حکومت داعش را ساقط کرد و خطر جهانی این جریان تروریستی را از بین برد. سپاه، نه تنها در راه مبارزه با تروریسم، چندین نفر از جمله یکی از بزرگترین فرماندهانش یعنی شهید سلیمانی را قربانی تروریسم دید بلکه برای مقابله با تروریسم بین‌المللی، ده ها شهید داد که فضای صحن مجلس امروز به اسامی ۳۰نفر از این شهدا زینت پیدا کرده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه هر نوع اقدام علیه سپاه، از جمله تحریم یا قراردادن در لیست های موهوم مانند گروه های به اصطلاح تروریستی، توهین به همه ملت ایران است، ادامه داد: میلیون ها ایرانی عضو سپاه و بسیج هستند، در سراسر منطقه خاورمیانه نیز میلیون ها نفر تعلق عمیق و جدی به سپاه دارند. هرگونه قضاوت درباره سپاه به معنای قضاوت درباره ملت ایران و بسیاری از ملت های منطقه است.

قالیباف تصریح کرد: ما گرایش خطرناکی را در مجموعه کشورهای غربی بویژه اروپایی ها به سمت رفتارهای تروریستی و حمایت از تروریسم علیه ملت ایران مشاهده می کنیم که می تواند منجر به تصمیم گیری ایران برای طیفی از اقدامات متقابل بشود. اروپا در همه سال های گذشته جنایت کارترین تروریست ها علیه ملت ایران، یعنی منافقین، را پناه داد و از آنها حفاظت کرده است.

وی افزود: در آشوب های اخیر هم برخی کشورهای اروپایی به میدان داری تولید خشونت در ایران تبدیل شدند. همچنین اروپا از استمرار تروریسم رسانه ای علیه ایران حمایت کرده و رسانه هایی که صریحا در ایران ترویج خشونت می کنند در پایتخت های کشورهای اروپا در حال فعالیت آزادانه هستند. اکنون هم می بینیم که اروپا قصد مقابله با سپاه به عنوان مهم ترین و قوی ترین نیروی ضدتروریسم منطقه و جهان و مهم ترین حافظ امنیت ملت ایران را دارد. اینها مواردی نیست که ما بتوانیم از کنار آنها به سادگی بگذریم و از ابزارهای خود برای هر اقدام متقابل و بازدارنده ای استفاده خواهیم کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: با وجود اینکه در روزهای گذشته چندین بار تصریح کردم، بار دیگر در اینجا تکرار می کنم که مجلس شورای اسلامی به هر اقدامی که به معنای لیست گذاری سپاه در فهرست گروه های تروریستی یا فهرست های تحریمی باشد، اقدام متقابل، فوری و قاطع نشان خواهد داد. ما ارتش های کشورهای اروپایی در منطقه را گروه ها و سازمان های تروریستی شناسایی کرده و اقدامات لازم برای مقابله با آنها را در دستور کار خواهیم گذاشت.

قالیباف تصریح کرد: ما آماده واکنش متقابل هستیم. اما از غربی ها می خواهیم خوب فکر کنند تا پنجره فرصت برای دیپلماسی بسته نشود. آنها نمی توانند از یک طرف مدعی بازبودن درهای مذاکره باشند و از طرف دیگر با بخشی از ساختار سیاسی و هویتی متعلق به مردم ایران مقابله رسمی کنند و مردم باهوش ایران بهتر از هرکس می دانند، چنین مذاکره ای، پایانی جز تاراج منافع اقتصادی و سیاسی و تضعیف عزت ملی ما نخواهد داشت و هیچ گاه تن به چنین فرایند از پیش باخته ای نخواهند داد. لذا اروپا اگر خود را نیازمند به توافقی می بیند، مسیر خود را از مخالفان توافق جدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من واقعا امیدوارم اروپا بتواند خود را از چنگال القائات رژیم کودک کش صهیونیستی خلاص کرده و سیاست عقلانی تری را در پیش بگیرد. در غیر این صورت، اروپا در میان کشورهای غربی ضعیف ترین طرفی خواهد بود که خود را در مقابله با سپاه و مقاومت در منطقه قرار می دهد و طبعا هزینه آن را تمام و کمال پرداخت خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان