نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تفرقه از دید قرآن و در بیان خدا یعنی در پرتگاه آتش بودن و ما در پرتگاهیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم. وحدت و انسجام داخلی هم مال یک گروه و یک جناح نیست متعلق به کل مردم کشور است.

کاشف خبر / مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اظهارنظرها در هفته‌های اخیر درخصوص کارکرد مسئولان و انتقادات از توانمندی افرادی که مسئولیت‌ها به آن‌ها سپرده می‌شود، گفت: ببینید خداوند متعال در قرآن کریم در زمینه سپردن کار به دست افراد کاردان و توانا در سوره نساء می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ» یعنی خداوند متعال امر می‌کند که کار را به دست افراد کاردان بسپارید؛ این در حالی است که شما نمی‌بینید که خدا گفته باشد امر می‌کنم حجاب بر سر کنید اما در این زمینه از «امر» استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی در یک سازمانی، اداره‌ای، مجلس و یا وزارتخانه‌ای یک عده افراد باتجربه، توانمند، عالم و کارشناس حضور دارند ولی شما کار را به یک آدم صفرکیلومتر تازه‌وارد و آن هم از یک جای دیگر آمده واگذار می‌کنید، یعنی دارید در مقابل امر خدا می‌ایستید. بعد جالب این است که دقیقا همین‌جا می‌گویند که ما داریم کار خدایی انجام می‌دهیم اما نتیجه‌اش همین بی‌خدایی‌هایی می‌شود که در ممکلت درست می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت تخصص، تصریح کرد: شما تاکنون دیده‌اید که یک عالم یا مجتهدی دنبال پزشک مذهبی بگردد؟ دنبال پزشک حاذق می‌گردد، خیلی وقت‌ها خیلی‌هایشان برای یک معالجه به خارج از کشور می‌روند برای اینکه کارشناس متخصص است که می‌تواند درست تصمیم بگیرد. خب ممکلت هم مانند همین است اگر مشکل داریم برای این است که همین قاعده ساده و دستور خدا را اجرا نمی‌کنند.

پزشکیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که «آیا دولت با تغییر افراد می‌تواند در عملکرد خود تحول ایجاد کند؟ و اساسا این دولت توان حل مشکلات کنونی را دارد؟»، عنوان کرد: با این روش فعلی خیر، ما دو مشکل اساسی داریم اولین مشکل وحدت و انسجام داخلی است، خدا در قرآن می‌فرماید « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَهٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ» این آیه را وقتی تا آخر می‌‌خوانیم می‌‌بینیم که تفرقه از دید قرآن و در بیان خدا یعنی در پرتگاه آتش بودن.

وی افزود: ما در پرتگاهیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم، وحدت و انسجام داخلی مال یک گروه، یک دسته و یک جناح نیست متعلق به کل مردم کشور یعنی کرد، ترک، لر، گیلک، بلوچ، عرب و فارس است یعنی متلعق به همه مردم. وقتی ما فقط یک جریان خاص و یک تفکر خاص را می‌پذیریم و جزو مردم می‌دانیم باز هم این عمل در مقابل این حرف خدا می‌ایستد و به لبه پرتگاه می‌رویم.

نماینده مردم تبریز در اشاره به مشکل دوم، اظهار داشت: نکته دوم این است که باید با دنیا مدارا کنیم، نمی‌شود به همه فحش داد. بازهم در قرآن دستور است که « وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ» یعنی به آن‌هایی که غیر خدا را صدا می‌کنند، فحش ندهید. ما صبح و عصر و شام داریم فحش می‌دهیم مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی و مرگ بر فلانی خب آن‌ها هم می‌گویند مرگ بر خودتان.

وی تاکید کرد: دو مشکل عمده داریم و چاره کار هر دو هم در قرآن آمده است و باید به آن عمل کنیم. اما همان ابتدای سوال گفتم که با روش کنونی و تا وقتی که به این راه می‌رویم با عوض شدن افراد و این‌ها کار درست نمی‌شود./ گیل و دیلم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان