آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس عصر سه شنبه به وقت محلی پس از رایزنی های دو جانبه در واشنگتن در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

کاشف خبر / بلینکن در این نشست خبری با بیان اینکه ما درباره ایران با یکدیگر گفتگو کردیم، اظهار داشت: ما در محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی که اقدامی سیاسی و غیرمنصفانه بود،کنار دولت انگلستان ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: این الگوی دیگری از سوء رفتارهای ایران شامل بازداشت، شکنجه، اعترافات نادرست و اعدام‌های ناعادلانه است.

وی همچنین با ادعای حمایت از ایرانیان و نیز در پشتیبانی از ناآرامی ها در ایران مدعی شد که واشنگتن به همکاری با سایر متحدان و شرکا برای پاسخگو کردن ایران ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش با طرح اتهاماتی گفت: از اعدام علیرضا اکبری وحشت‌زده شدیم، همانطور که از دیدن سرکوب دسته‌جمعی معترضان ایران، دادگاه‌های ساختگی، اعدام‌ها و استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات شوکه شدیم.

وی مدعی شد: نقض حقوق بشر از سوی ایران بدون عواقب نخواهد ماند. به همراه بسیاری از کشورها در حال انجام اقدامات چندجانبه و یک‌جانبه و استفاده از سازوکارهای سازمان ملل، برای پاسخگو کردن ایران هستیم.

مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: بازداشت های ناعادلانه، اعترفات اجباری، دادگاه های ساختگی و اعدام ها با انگیزه سیاسی که جمهوری اسلامی انجام می دهد، باید متوقف شود.

 این مقام دولت بایدن درباره مذاکرات رفع تحریم ها نیز مدعی شد: در خصوص برجام، ایرانی‌ها چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین بردند.

وی ادعا کرد: فرصتی که توسط همه طرف‌های مشارکت‌کننده شامل اروپایی‌ها، روسیه و چین مورد تأیید قرار گرفته بود، ایرانی ها رد کردند.

بلینکن ادامه داد: به همین دلیل، برجام چند ماه است در دستور کار ما نبوده و تمرکز ما روی این توافق نیست و روی اتفاقاتی که در داخل ایران به رخ می دهد، متمرکز هستیم.

انتخاب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان