مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، شایعه تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران را تکذیب کرد.

کاشف خبر / به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ ولی جهانی با تکذیب خبر تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران ، افزود : یک سرمایه گذار موظف شده از فاصله ۱۵۰۰ متری ورودی غار مجموعه گردشگری شامل موزه محلی، بازارچه صنایع دستی ، رستوران ، سرویس بهداشتی و پارکینگ اختصاصی ایجاد کند تا تور‌های گردشگری قبل از بازدید از غار بتوانند اطلاعاتی از پیشینه باستانی و کشفیات باستان شناسی غار‌های دربند رشی کسب کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه دخل و تصرفی در ماهیت این غار صورت نمی‌گیرد ، گفت : سرمایه گذاری که حاضر شده در این مجموعه طرح را اجرا نماید یک سرمایه گذار بومی و فعال محیط زیست است که با رعایت ضوابط میراث فرهنگی طرح خود را اجرا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد : ایجاد مسیر دسترسی مناسب و امن برای گردشگران و نصب تابلو‌های راهنما ، از مواردی است که توسط سرمایه گذار اجرا خواهد شد.

ولی جهانی اظهار امیدواری کرد: که پس از صدور مجوز‌های لازم و سیر مراحل اداری و با نظارت کارشناسان و متخصصان و حفظ حریم منظری ، مجموعه غار‌های رشی و دره بند به یکی از مراکز گردشگری در سطح استان و کشور تبدیل شود.

وی گفت : مجموعه غار دربند رشی رودبار با قدمت ۲۳ هزار سال ، در دهه ۸۰ کاوش شده و از سرمایه‌های تاریخی و طبیعی استان و کشور است که جاذبه‌های مختلف تاریخی و طبیعی این غار و دره دربند موجب شده این ناحیه یکی از اهداف تور‌های گردشگری باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان