گروه : سیاسی

امنیت ناموس ما است؛ هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خوردامام جمعه شهرستان کاشمر گفت: امنیت زمینه ساز تمام پیشرفتهای جامعه است این پایه را اگر کسی بزند تمام پیشرفتها را مانع شده لذا امنیت ناموس ما است ، هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد.
کاشف خبر / به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ حجت الاسلام طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی گفت: فتنه ها همیشه وجود دارد و این فتنه ها برای آزمایش ماست .

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: فتنه ها هم کمک می کند که انسانهای ناصالح ما شناخته بشود و هم اشکالات ما پیدا بشود و به نوعی ایمان ما و درجه ما را خدا به ما نشان خواهد داد

وی بیان کرد: . فتنه ها فرصت مناسبی برای دشمن است که از این فرصت استفاده می کنند برای تضعیف ما ، برای تجزیه کشور ما و تجزیه ی دلها ، تفرقه ایجاد بکنند و اختلاف بیندازند . لذا ما از فتنه ها نباید بهراسیم ، از اختلافات و اعتراض ها نباید بهراسیم از عملکرد خودمان باید بترسیم .

حجت الاسلام طاهری در ادامه ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت و حضرت امام صادق (ع) گفت: تبریک از این جهت که خدای متعال چنین الگوهایی را برای ما فرستاده ، ما زندگی آنها را مطالعه نمی کنیم باید مطالعه کنیم ، باید عمل کنیم . فریاد مسلمانی کافی نیست باید عمل کنیم العالِم بِلَا عَمَلٍ، کَالرَّامِی بِلَا وَتَرٍ ؛ آن جنگجویی که اسلحه اش خالی است تیراندازی فایده ندارد اسلحه خالی ، باید دانش کسب کنیم به دانش خودمان هم عمل کنیم . قرآن بخوانیم و بر اساس آن زندگی خودمان را تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: هر جا این کار را کردیم به همان اندازه جلو رفتیم و هر کس از درون خالی شد ، عقائدش ضعیف بود ، علمش پایین بود ، اخلاقش ضعیف باشد چنین شخصی هر کس باشد ناتوان است . به همین دلیل ما می گوییم غرب ناتوان است ، غرب برای اداره خودش ناتوان است تا برسد به اداره دنیا و ما آمادگی داریم غرب اگر مطلبی دارد از او یاد بگیریم چنان که در برخی از علوم تجربی از غرب می رویم یاد می گیریم، شاگردی می کنیم ، یکی از مسائل ما در دانشگاه ها همین ترجمه کتابهای غربی بوده ، ما از شاگردی کردن که بدمان نمی آید اما نمی خواهیم مادام العمر شاگرد بمانیم .

امام جمعه کاشمر بیان داشت: با توجه به اینکه ۲۴ مهر روز عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی است و به فضل خدا هم از شهرستان افراد زیادی در ارتش ثبت نام کردند و عضو ارتش شدند ، ارتشی که فقط ارتش ایران نیست ، ارتش رهبری است که کل دنیا به او چشم دارد ، به او توجه دارد ، به هدایتهای او احساس احتیاج می کند . شما حزب الله لبنان را دیدید خودشان را فدایی مقام معظم رهبری مد ظله العالی می دانند . یکی از نمایندگان مجلس می گفت به لبنان رفتم به محافظان سید حسن نصرالله گفتم که مراقب این سید باشید ، اعتقادتان نسبت به سید حسن چیست ؟ گفتند اگر به ما بگوید خودت را بکش برای او خود را می کشیم . گفتم هوای رهبر ما را هم داشته باشید آنها گفتند او فقط رهبر شما نیست ، او رهبر ماست به حدی که اگر بگوید سر سید حسن را جدا کنید بیاورید ایران خواهیم برد .
وی گفت: ارتش ما امروز ارتشی است که مدافع تمام مظلومین عالم است به خاطر حفظ اقتدار ایران . امروز حفظ ایران به منزله حفظ آزادی است، حفظ هویت و شخصیت زن است در کل جهان حالا شعار بدهند که زن زندگی آزادی ، در حالی که بدون ایران ، بدون اسلام ، بدون چنین رهبری ، غرب نه زن خواهد گذاشت ، نه آزادی خواهد گذاشت ، نه زندگی برای ما خواهد گذاشت.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: امروز دشمن به خاک ما نمی تواند حمله کند ، امروز اگر نیروی نظامی ما خودش خسته بشود ما شکست می خوریم و الا اگر نیروی نظامی ما با انگیزه معتقد باشد خاک ایران قابل گرفتن نیست و هر کشوری که به این خاک تجاوز کند ، خاک خودش را نابود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران با چهار تا بازی کودکانه ، شورش ها و آشوبهای خیابانی از بین نمی رود گفت: به جوانان عزیز خصوصاً به نوجوانان سفارش می کنم مراقب خودتان باشید . آشوبها شیوه درد دل کردن و تخلیه هیجانات نیست این آشوبها باعث می شود سرمایه گذاری که تصمیم دارد بیاید اینجا سرمایه گذاری کند نیاید و در این صورت زمینه اشتغال خودت را از دست دادی لذا مراقب باشید دشمن از تو سوء استفاده نکند .

امام جمعه شهرستان کاشمر بیان داشت: این نکته را به نوجوانان محکم می گویم چون خیلی نوجوانان را دوست دارم ، به زمان آنها خیلی توجه دارم ، امنیت مسأله ای که بشود با او بازی و شوخی کرد نیست . تنها مسأله ای که جرم آن خیلی سنگین است و تا حد اعدام است مسأله امنیت است.
وی ادامه داد: امنیت زمینه ساز تمام پیشرفتهای جامعه است این پایه را اگر کسی بزند تمام پیشرفتها را مانع شده لذا همه بدانیم که امنیت ناموس ماست ، هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد .

حجت الاسلام طاهری افزود: تا قبل از این شاهد بودید که ما مصرّ بودیم آن نوجوانی که در آشوبها دستگیر شده حتی الامکان آزاد بشود یک تعهد اخلاقی البته محکم از او گرفته بشود و آزاد بشود اما الان دیگر مسأله عیان شده که دست دشمن پشت این قضیه است . الان روشن است برای نوجوان که این آشوبها می خواهد آرامش جامعه را بگیرد که شغل ایجاد نشود ، پیشرفتی صورت نگیرد . دشمن از این فشارهای اقتصادی ما خوشحال است ، آنها هستند که می گویند که این تحریم را تشدید کنیم ، بیشتر کنیم و به تحریم ادامه بدهیم الان مردم خوب عصبانی اند و بهترین فرصت است برای ضربه زدن ، دلشان به همین خوش است و البته به جایی هم نخواهند رسید
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست / عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری .

وی ادامه داد: اگر مسئولی کار نمی کند گروه های مطالبه گر بیایند توی میدان حقشان را بخواهند ، یک مسئولی یا مسئولیت نپذیرد یا اگر پذیرفت برای این مردم مثل جبهه شبانه روز باید بجنگد. ما مسئولی که زندگی اشرافی دارد را نمی خواهیم ، آن مسئولی که از وقتی مسئولیت می پذیرد به زندگی خودش دارد می پردازد اشتباهی آمده توی این لباس و توی این مسئولیت ، رها کند اگر رها نمی کند که برخی از اینها پُست طلب اند، پُست پرست اند ، به زور باید این صندلی را از زیرشان بکشید.

امام جمعه شهرستان کاشمر تاکید کرد: با هیچ مسئولی و با هیچ فردی تعارف نداریم ، در هر لباسی ، در هر مقامی ، ما پشت سر گروه هایی که مطالبه گری کنند هستیم منتهی توی یک چارچوبی بیایند.

وی افزود: ما با اغتشاشگر به شدت مخالفیم به خاطر اینکه چارچوب ندارد ، قانون ندارد ، اموال مردم برایش مهم نیست ، آبروی مردم برای او مهم نیست. افراد شرابخور را بیاوری توی میدان بعد بگویی اینها مردم اند !! چه کسی گفته است که اینها مردم اند؟!

امام جمعه کاشمر گفت: مردم ایران به امام حسین و مکتب امام حسین (ع) عشق می ورزند و نمونه بارز جهانی پیاده روی اربعین است. مردم ما با تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی تمام عشق و ارادت خودشان را نشان دادند.

وی با اشاره به حضور پررنگ و خودجوش نوجوانان در نماز جمعه یادآور شد: جوانان عزیز ، نوجوانان عزیز هیجاناتشان را درست هزینه کنند و برای پیشرفت کشورمان به میدان بیایند ما هم در کنار شما هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان