معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس گفت: آقای رئیس جمهور هنگام انتخابات گفتند گشت ارشاد مدیران داریم مردم انتظار دارند حساسیت‌ها به حیف و میل کردن بیت المال باشد نه چند تار موی دختران و فرزندان‌شان.

کاشف خبر / یک نماینده مجلس گفت: آقای رئیس جمهور هنگام انتخابات گفتند گشت ارشاد مدیران داریم مردم انتظار دارند حساسیت‌ها به حیف و میل کردن بیت المال باشد نه چند تار موی دختران و فرزندان‌شان

معین‌الدین سعیدی در پاسخ به این سوال که پس از مرگ مهسا امینی مطرح شد که آیا مجلس شورای اسلامی می‌تواند به لحاظ قانونی جلوی اقدامات فراقانونی که شاهد رخ دادن‌شان بودیم را بگیرد و قوانینی به این منظور تصوب کند، گفت: واقعیت امر این است که همه احساسات‌شان جریحه‌دار و قلب‌‌شان شکسته شده است. شرایط، شرایط خوبی برای ما که جزو مسئولان کشوری هستیم و خودمان را پیرو خط امامان می‌دانیم نیست، فرمودند هنگامی که خلخال از پای زن یهودی برداشته شد، اگر مسلمانی این را شنید از شرم بمیرد رواست، این اتفاقات در شان کشور و نظام ما نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین مواردی پیگیری‌هایی که بعدا شده است معمولا خیلی به نتیجه نرسیده و دارای بازدارندگی در این قضیه نبوده است.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور محترم در هنگام انتخابات فرمودند که ما گشت ارشاد مسئولین را راه‌اندازی می‌کنیم. مردم انتظار دارند حساسیت‌ها نسبت به حیف و میل کردن بیت‌المال، وعده‌های دروغین مدیران اجرایی و زندگی اشرافی مدیران باشد نه این‌که مشاهده کنند حساسیت و تمرکز روی چند تار موی خواهران و فرزندان‌شان باشد، این پذیرفتنی نیست.

سعیدی ادامه داد: فارغ از این که در آن بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده است، شاهد بودیم که نیروی انتظامی ویدئوهایی منتشر کرد مبنی بر این که برخورد فیزیکی صورت نگرفته است اما همان استرس روانی که به یک دختر بیست و دوساله وارد می‌شود آن هم برای کسی که هیچگاه پایش به کلانتری باز نشده است، برای کسی که پاسگاه و دادگاه شاید برایش یک تابو باشد، فشار روانی ایجاد می‌کند که به اندازه خودش می‌تواند متاسفانه منجر به چنین فجایعی شود.

وی با بیان اینکه معتقدم باتوجه به عدم کارکرد گشت ارشاد در تبیین کردن فرهنگ حجاب باید چنین موضوعی برداشته شود تا بیشتر از این فرزندان این سرزمین احساس ناامنی با چنین برخوردهایی نداشته باشند، عنوان کرد: این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و بسیاری از نمایندگان هم به شدت پیگیر شدند، آقای قالیباف هم ماموریتی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور دادند تا همه زوایای این اتفاق بررسی شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید خودمان را جای خانواده‌ای که این گونه دسته گل‌شان پرپر شد بگذاریم و این فاجعه بزرگ را به ملت ایران، جامعه زنان و خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گویم و امیدوارم این دفعه جنس و نوع پیگیری‌هایی که در دولت و مجلس می‌شود، باعث ایجاد بازدارندگی از چنین فجایعی در کشور شود.

وی درباره این‌که از مجلس گلایه می‌شود چرا از وزیر کشور سوالی درباره عملکرد گشت ارشاد نمی‌کند، گفت: به این شکل نیست، همین الان هم تعدادی از نمایندگان از وزیر کشور طرح سوال دارند ولی چنین تصمیماتی باید در نگاه کلان‌تر پیگیری شود. درست است نیروی انتظامی به وزیر کشور به نوعی تحفیظ شده است اما طبیعتا ریشه‌یابی این موضوع نیازمند یک کار کارشناسی است و معتقدم صرف فشار به وزیر کشور و بعضا تقاضای سوال از ایشان بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گشت ارشاد واقعا هم خروجی نداشته است. همین الان شما جوانان شهرهای مختلف را ببینید چه تاثیری داشته است، معتقدم بسیاری نهادهای فرهنگی و مذهبی که برای حوزه فرهنگ حجاب و عفاف هزینه دریافت می‌کنند، نشان داده‌اند اثرگذاری لازم را ندارند و این‌ها باید برای این همه هزینه که برای‌شان شده است به جایی نرسیده‌اند و کارشان هیچ نتیجه ملموسی نداشته پاسخگو باشند.

ایلنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان