معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور: زیباسازی این پل باید در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد.

کاشف خبر/ به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر: اتمام این پل کابلی در سایه همکاری و تلاش های جمعی صورت گرفته است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در آیین افتتاح این پل کابلی که عصر روز پنجشنبه با حضور معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم برگزار شد با اشاره به اهمیت اتمام این پل کابلی گفت: اتمام این پل یکی از خواسته های به حق مردم منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه درگذشته برای اتمام این پل آرمانی و زیبا همتی وجود نداشت، افزود: با توجه به اهمیت این پل، درست نبود که تنها نظاره گر آن باشیم و اتمام آن را رها کنیم.

وی با اشاره به اینکه حق مردم این منطقه نبود که مدتی طولانی را در انتظار اتمام این پروژه باشند، اظهار داشت: طی اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته و پس از آغاز دولت سیزدهم، موانعی که برای اجرای این پل وجود داشت برداشته شد و اعتبارات لازم به این پروژه اختصاص یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات عوامل اجرای این طرح ادامه داد: اتمام این پل به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه با یک همکاری خوب و مدیریت جهادی به انجام رسیده است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت سیزدهم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تلاش می کند تا پروژه های نیمه تمام را به پایان برساند، افزود: دولت سیزدهم اعتقاد دارد که طرح های عمرانی نیمه تمام نباید به حال خود رها شود بلکه باید هرچه سریعتر به اتمام برسند.

عباسی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ها و پروژه های جدید نیز در برنامه دولت قرار دارد، افزود: تمامی کارها باید بصورت جهادی و با برنامه ریزی مناسب در جهت خدمت به مردم انجام شود.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان گیلان اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم اقدامات و کارهای ارزشمندی در بخش هایی چون کشاورزی ، راه آهن ، برق ، اشتغال و بسیاری دیگر از فعالیت های عمرانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آغاز بسیاری از برنامه ها در گیلان با هدف توسعه این استان صورت گرفته است، افزود: تلاش می شود با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و با اتمام طرح ها و برنامه های مختلف زمینه بهره مندی جوانان در این منطقه فراهم شود.

استاندار در ادامه از مسئولان نیز خواست تا در راه خدمت صادقانه به مردم شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خویش قرار دهند .

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این آیین گفت: اتمام این پل کابلی زیبا از آنجایی قابل اهمیت بوده که بخشی از قطعات مورد نیاز آن در زمان تحریم به دست تولید کنندگان داخلی تهیه و تولید شده است.

اکبری ضمن قدردانی از مجریان اجرای این طرح اظهار داشت: این در حالی است که زیباسازی این پل باید در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد.

وی اتمام این پل را از اقدامات مهم حوزه راهداری کشور عنوان و خاطر نشان کرد: انتظار می رود در زمینه نگهداری و حراست از این پل کابلی توجه لازم صورت گیرد.

نماینده شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این آیین گفت: اقدامات خوب و ارزنده ای را مجلس در کنار دولت سیزدهم به انجام رسانده است.

ابراهیم نجفی اتمام پروژه پل کابلی آستانه اشرفیه را یکی از آرزوهای مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: اتمام این پل کابلی در سایه همکاری و تلاش های جمعی صورت گرفته است.

به گفته نجفی احداث این پل کابلی با توجه به فرسوده بودن پل قدیمی و همچنین کاهش بار ترافیکی در این منطقه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال به منظور اتمام این طرح اختصاص یافته است، افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به مطالبات پیمانکار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به تملک ساختمان های اطراف بوده است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته درجهت اتمام این پل از صبر و شکیبایی مردم این شهرستان نیز در طول ۱۳ سال از آغاز عملیات احداث پل کابلی آستانه اشرفیه قدردانی کرد.

پل کابلی آستانه اشرفیه به عنوان اولین پل کابلی استان گیلان به طول ۱۶۰ متر و به عرض۵/۱۳ متر بر روی رودخانه سفیدرود احداث شده است.

برای احداث این پل که دارای ۴ پایه ۴۰ متری و ۴۰ رشته کابل نگهدارنده است ۷۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و بیش از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع :ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان