وزیر ورزش و جوانان یکی از اهداف دولت مردمی در گیلان را توسعه شاخصه و زیرساخت‌های ورزشی دانست و گفت: گیلان علی رغم داشتن چندین تیم لیگ برتری و لیگ یکی در رشته ورزشی فوتبال ولی متاسفانه کماکان شاخصه و زیرساخت‌های ورزشی در گیلان به نسبت کشور پایین است.

کاشف خبر / حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر یک روزه به گیلان با حضور در گلزار شهدای رشت با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در حوزه ورزش ملی و قهرمانی است، اظهار کرد: استان گیلان از دیرباز در رشته‌های مختلف ورزشی دارای قهرمانانی همچون مرحوم نامجو بوده که افتخارات بسیاری زیادی را برای ملت ایران به دست آوردند.

حمید سجادی یکی از اهداف دولت در استان گیلان را توسعه شاخصه و زیرساخت‌های ورزشی دانست و گفت: علیرغم وجود قهرمانان متعدد و المپیکی در استان گیلان و با داشتن چندین تیم لیگ برتری و لیگ یکی در رشته ورزشی فوتبال ولی متاسفانه کماکان شاخصه و زیرساخت‌های ورزشی در استان گیلان به نسبت کشور پایین است لذا دولت در این خصوص برنامه ویژه‌ای برای این استان دارد.

وی با اشاره به معضل پیری جمعیت در استان گیلان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد ایشان، مسئله خطر پیری جمعیت در کشور است که این مسئله در استان گیلان به وضوح قابل مشاهده است به این منظور باید با تدابیر لازم به کاهش پیری جمعیت در استان سرسبز گیلان کمک کرده و وزارت ورزش و جوانان هم اقداماتی را در دست اقدام دارد.

حمید سجادی ظهر امروز در نشست با استاندار و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در حوزه ورزش است، اظهار کرد: نگاه بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان به گیلان نگاهی مهم و استراتژیک است زیرا هر موقع هر استان کشور از جمله گیلان در حوزه ورزش قهرمانی به خوبی عمل کنند کاروان ورزشی جمهوری اسلامی در آوردگاه‌های جهانی موفق می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه ورزش قهرمانی در استان گیلان گفت: این استان در کنار استان مازندران سرامد ورزش قهرمانی در رشته‌های سالنی و غیرسالنی در بین استان‌های کشور است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه توسعه امکانات ورزشی در گیلان مورد توجه دولت و وزارت ورزش است، تصریح کرد: دولت به خوبی به نبود برخی از ساختارهای ورزشی در گیلان واقف است ولی باید کمبود منابع مالی را هم در نظر بگیریم زیرا در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان در حوزه عمران ورزش خرج شد که این میزان در سال جدید و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه ۶۵۰ میلیارد تومان است که فقط ۳۰ درصد آن به حوزه عمرانی تعلق می‌گیرد.

سجادی با اشاره به اهتمام دولت به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در کشور افزود: با ۶۵۰ میلیارد تومان تخصیص سازمان برنامه و بودجه، ۶۰۰ میلیارد تومان شرکت توسعه و ۴۰۰ میلیارد تومان حوزه عمرانی تنها می‌توان بخشی از زیرساخت‌های ورزشی در کشور را توسعه داد.

وی واگذاری اماکن ورزشی بر اساس ماده ۸۸ را ناقص‌ترین نوع واگذاری دانست و بیان کرد: در این نوع واگذاری که سالیانه تمدید می‌شود، بهره‌بردار هیچگونه هزینه‌ای در آن مکان ورزشی انجام نداده و فقط بعضا امکانات سالن‌های ورزشی را استفاده می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مدیران کل ورزش و جوانان موظف به واگذاری اماکن ورزشی بر اساس ماده ۲۷ هستند، تصریح کرد: در این نوع واگذاری تضمین‌های لازم از بهره‌بردار گرفته شده و در هنگام تحویل اماکن ورزشی شرایط موجود ثبت و در هنگام تحویل در ۱۰ یا ۱۵ سال بعد باید با همان شرایط که تحویل گرفته آن مکان را تحویل دهد در غیر این صورت ضمانت اجرایی به اجرا در خواهد آمد.

سجادی از وجود ۶ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: ۶ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام ورزشی اکنون به کمتر از پنج هزار و ۲۰۰ پروژه رسیده و ۱۷۰ پروژه ورزشی هم در هفته تربیت بدنی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی مولد ایجاد نشاط در جامعه هستند، گفت: وقتی هفته گذشته برای بهره‌برداری جدید از استادیوم شهید وطنی قائمشهر به مازندران سفر کردیم یک شور و نشاطی عظیم در آن استادیوم حاکم بود لذا در تلاشیم تا در استان گیلان از جمله شهرستان‌های تالش و انزلی به توسعه باشگاه‌های ملوان و چوکا اهتمام ورزیم.

وزیر ورزش و جوانان، گیلان را استانی پیشرو در حوزه ورزش‌های ساحلی و قهرمانی دانست و افزود: رشته‌های ورزشی ساحلی و دریایی در استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ گسترش و توسعه است که اگر به آن توجه شود می‌توان قهرمانان زیادی را از این استان تحویل ورزش کشور داد.

منبع ؛ فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان