کاشف خبر/ به نقل از برنا، رضا ثقتی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کنگره بین المللی میرزا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با میزبانی گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: در این کنگره بیش از ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و تولید محتوا در بخش‌های و سمعی و بصری و گردشگری انجام می‌شود.

وی با اشاره به مرمت بنای مشهد میرزا به عنوان برنامه‌های پیش بینی شده عمرانی این کنگره افزود: برگزاری چهار اجلاسیه در برج میلاد، قم، عراق و تالار مرکزی رشت مهمترین برنامه‌های در دستور کار این کنگره است.

ثقتی به حضور و سخنرانی مقامات کشوری و لشگری و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اعضای شورای فرهنگی عمومی و شورای سیاستگذاری از گیلان اشاره و تاکید کرد: رونمایی از چند رویداد این کنگره و تجلیل از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که به بازشناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل کمک کرده اند بخشی از برنامه‌های اولین اجلاسیه کنگره میرزا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای سنفونی سوگواره شهید میرزا کوچک گفت: یکی از رسالت‌ها و تعهدات دولت مردمی برجسته ساختن و پرداختن به مشاهیر و مفاخر مبارز و هویت و تاریخ ساز انقلاب است که در گیلان میرزا کوچک جنگلی از بارز ترین این شخصیت‌ها است.

ثقتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس همین سیاست، معرفی و بازشناسی الگوهای ماندگار همچون شهید میرزا کوچک را برای نسل جوان در دستور کار خود قرار داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان