گروه : اجتماعی

 دبیر ستاد اربعین گیلان گفت: تاکنون ۲۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش بینی می شود بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش ثبت نامی تا چند روز مانده به اربعین داشته باشیم.
کاشف خبر / به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ نادر عبدالله پور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به عدم اعزام زائران ایرانی به مراسم پیاده روی اربعین طی دو سال کرونایی گذشته، اظهار کرد: سال ۹۸ آخرین اربعین زوار ایرانی بود که ۵۲ هزار زائر گیلانی و ۱۵ هزار زائر خارجی از گیلان به مراسم اربعین اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امسال مراسم اربعین برگزار خواهد شد و ثبت نام در سامانه سماح از ۱۰ تیر آغاز شده، گفت: تاکنون ۲۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش بینی می شود بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش ثبت نامی تا چند روز مانده به اربعین داشته باشیم.

دبیر ستاد اربعین گیلان هدف از ثبت نام در سامانه سماح را آمادگی و برنامه ریزی جهت اسکان و تغذیه و حمل و نقل زوار دانست و تصریح کرد: براساس پیش بینی ها امسال حجم زوار افزایش خواهد داشت.

عبدالله پور، از لغو روادید کشور عراق برای ایرانی ها تا پایان صفر خبر داد و بیان کرد: زائران فقط پاسپورت دارای حداقل اعتبار شش ماه به همراه داشته باشند.

وی تزریق دو دز واکسن کرونا را برای اعزام به کشور عراق الزامی دانست و متذکر شد: افرادی که شش ما از آخرین تزریق واکسن آنان گذشته حتما دز یادآور را بزنند، زیرا بیماری هنوز وجود دارد و ازدحام جمعیت هم داریم.

دبیر ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه کلیه زوار ایرانی با پرداخت ۱۸ هزار تومان بیمه می شوند، اضافه کرد: اربعین سال ۹۸ در مهر برگزار شد و امسال در شهریور است لذا با افزایش گرمای هوا مواجه هستیم و لذا به افراد بالای ۵۰ سال و دارای بیماری زمینه ای تنفسی و ریوی و کلیوی و مادران باردار توصیه می کنیم به این سفر نروند.

وی با اشاره به احتمال گرمازدگی برای افراد مستعد، یادآور شد: زائران زمان بازگشت خود از عراق را مدیریت کنند و زودتر بازگردند، زیرا به خاطر گرما و احتمال ازدحام احساس خطر می کنیم.

عبدالله پور، از اعزام زائران گیلانی از مرز خسروی خبر داد و عنوان کرد: گیلان ۲۵ موکب مجوزدار دارد که به زودی اعزام و از هفته آینده در عراق مستقر می شوند لذا به خاطر گرما و کرونا، امکانات اسکان و پزشکی را فراهم کردیم و آب و وسایل سرمایشی در موکب ها تعبیه می شود.

دبیر ستاد اربعین گیلان، با اشاره به ورود زائران آسیای میانه و قفقاز به ایران از طریق سه مرز گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: یک موکب در آستارا مستقر شده و کلیه زیرساخت ها برای پذیرایی از زائران خارجی و بدرقه آنان تا مرز شلمچه فراهم است.

وی همچنین از زائران خواست برای بازگشت راحت تر با خودروی شخصی به مرز خسروی بروند و تاکید کرد: دولت ریالی برای موکب ها هزینه نمی کند و کاملا مردمی اداره می شود و دولت فقط تسهیلگر است و امیدواریم زائران ایرانی از فضای معنوی اربعین بهره مند شوند.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان