گروه : اجتماعی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حوزه فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر مختص یک موضوع خاص نیست؛ تذکر و برخورد قانونی با مسئولینی که به مردم پاسخگو نیستند از وظایف مهم ما است و در اولویت قرار دارد.

کاشف خبر / به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر با اصحاب رسانه در محل دفتر ستاد برگزار شد.

مصطفی قرشی یزدی در این نشست گفت: دو مقوله امر به معروف و نهی از منکر نیاز به آموزش دارد و بدون مهارت و آگاهی نمی‌توان در این مسیر گامی برداشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: دین مبین اسلام بر نظارت همگانی تأکید دارد و به این مهم سفارش کرده تا مردم نسبت به هم بی تفاوت نباشند و در اصل هشتم قانون اساسی هم به این نظارت همگانی اشاره شده است.

وی بیان داشت: امر به معروف  نهی از منکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه و قوام دین می‌شود و این موضوع از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است چرا که در بین تمام سفارشات اخلاقی و اعتقادی اسلام تنها مقوله امر به معروف و نهی از منکر باعث قوام دین معرفی شده است.

قرشی یزدی با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانشان بخاطر اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و این مهم نیاز به یادآوری و تبیین دارد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گستره زیادی دارد و  آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، تکدی گری و غیره و حوزه‌هایی مانند محیط زیست، پیگیری دغدغه‌ها و اعتراضات مردمی از برخورد نامناسب مسئولین ادارات و نهادهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی از جمله وظایف ما است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: ایجاد ارتباط مؤثر با ادارات، فرهنگ سازی در جهت ترویج الگوهای موفق و افزایش مسئولیت پذیری مردم از جمله اهداف ما است و وظیفه داریم پیگیر اعتراضات مردمی در حوزه های مختلف باشیم.

وی افزود: به عنوان نمونه فرد یا افرادی که از برخورد نامناسب برخی مسئولین شاکی هستند و به ما مراجعه می‌کنند ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق وظیفه‌ایی که دارد در چارچوب قانون وارد عمل می‌شود و تذکرات لازم را می‌دهیم و در صورت نیاز برخورد قانونی هم می‌کنیم.

قرشی یزدی یادآور شد: امید داریم با همکاری اصحاب رسانه نگرش آحاد جامعه نسبت به ستاد امر به معروف و نهی از منکر تغییر کند و تصور نکنند که فعالیت این ستاد مختص یک حوزه است بلکه ما در حوزه‌های مختلف مربوط به جامعه در کنار مردم هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان