گروه : اقتصادی

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ثبت جهانی چای به نام شهرستان لاهیجان، در شکوفایی اقتصاد گردشگری و کشاورزی استان نقش موثری دارد، گفت: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت و حمایت از مزیت های اقتصادی گیلان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش کاشف خبر ، دکتر اسدالله عباسی یکشنبه شب در آئین پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در جمع اقشار مختلف مردم این شهرستان، با تبریک فرارسیدن عید ولایت افزود: تقارن عید سعید غدیر خم با این آئین که با استقبال مردم همراه است را به فال نیک می‌گیریم و قطعا این تقارن برکات فراوانی برای توسعه گیلان خواهد داشت.
وی با برشمردن مزیت های فراوان گیلان در حوزه های مختلف گردشگری و کشاورزی، اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار خانوار گیلانی در تولید محصولات متنوع کشاورزی نظیر برنج، چای، زیتون، بادام، فندق، ابریشم و گل گاوزبان مشغول به فعالیت هستند که حائز اهمیت است.
استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی محور فعالیت های توسعه ای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت و حمایت از مزیت های کشاورزی و گردشگری گیلان با جدیت دنبال می شود.
دکتر عباسی به گسترش تولید محصول چای در شهرستانهای مختلف گیلان اشاره و بیان کرد: ثبت جهانی چای بنام لاهیجان پایتخت چای کشور که تولید این طلای سبز از این شهر در گیلان آغاز شده، موجبات تحول و شکوفایی اقتصاد گردشگری و اقتصادی کشاورزی گیلان را فراهم می آورد.
وی ادامه داد: تقویت و حمایت از ظرفیت های کشاورزی و کشاورزی گیلان برای رسیدن به نقطه مطلوب از سوی دولت سیزدهم در دستور کار است.
وی مراحل نهایی ثبت جهانی شهر ماسوله در فومن را یادآور شد و گفت: به طور قطع، طعم شیرین ثبت جهانی چای و شهر تاریخی ماسوله با رونق اقتصاد و معیشت به کام مردم گیلان خواهد نشست.
در این آیین که نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان حضور داشتند؛ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، بومی و محلی به اجرا در آمد.

خبرنگار ؛ نصیبه جانی پور

تصاویر ؛ سید احمدرضا کیایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان