گروه : ورزشی


مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد گفت: نخستین دوره جشنواره ورزشی بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش کاشف خبر ؛  نویدرضا خدیوی با اعلام این خبر افزود: در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به بازی‌های بومی و محلی در کشور، کمیته امداد اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی بازی‌های بومی-محلی برای ارتقای سلامت جسمانی و معنوی کارکنان کرده است.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره ورزشی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ و یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی کمیته امداد، امسال برای نخستین‌بار از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیرماه به میزبانی استان گیلان و شهرستان چابکسر برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد با تاکید بر اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی وارد تقویم ورزشی این نهاد شده است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات با استقبال خوبی از سوی استان‌های سراسر کشور مواجه شده است.

خدیوی ادامه داد: جشنواه بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد در رشته‌های اصیل و سنتی کشورمان شامل گانیه، دوز حرکتی، دال پلان، لی لی مرحله، تیرکمون سنتی، چوب‌کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود و حدود ۴۵۰ نفر در این دوره از جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات ورزشی کمیته امداد در پی شیوع کرونا با وقفه ۲ ساله مواجه شده بود، تصریح کرد: امسال اجرای برنامه‌های ورزشی کمیته امداد از سر گرفته شده و شاهد برگزاری سه جشنواره مستقل ورزش بانوان، ورزش آقایان و ورزش‌های بومی-محلی هستیم.

خدیوی گفت: جشنواره ورزشی در بخش مردان نیز از مهرماه در رشته‌های فوتسال، والیبال، شطرنج، پینگ‌پنگ، دارت، آمادگی جسمانی و فوتبال دستی برگزار خواهد شد.

منبع ؛ خبرگزاری برنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان