گروه : اقتصادی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت: این شرکت به طور کامل آمادگی دارد تا با اجرای طرح توسعه ۱۶ مخزن خامی، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها را برای سالهای متمادی مرتفع کند.

کاشف خبر / به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس علیرضا دانشی سه شنبه ۱۴ تیرماه در نشست هم اندیشی با دکتر عبدالعلی علی عسگری  مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به میزبانی مناطق نفتخیزجنوب برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه ۱۶ مخزن خامی مناطق نفتخیزجنوب با استفاده از تجارب گذشته، با برآورد اولیه  تولید روزانه،  حدود یک میلیون و سیصد هزار فوت مکعب ، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها را برای سالهای متمادی  برطرف می کند.

وی افزود:با اجرای این طرح، با احداث و راه اندازی پنج یا شش واحد NGL، روزانه حدود ۱۲۰۰ میلیون فوت مکعب  گازخشک، ۲۰۰ هزار میعانات و سیتوپلاس تولید خواهد شد.

مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه های محیط زیستی در این شرکت با هدف تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد گازهای همراه جمع آوری شده و تلاش ما اکنون برای جمع آوری گازهای مشعل باقی مانده است تا علاوه بر صرفه اقتصادی ، شاهد صنعت نفت پاکی در آینده باشیم.

وی همچنین یاد آورشد: طی سالهای اخیرشیوه و روش کارها  به صورت جزیره ای انجام می شد اما  با روی کار آمدن دولت سیزدهم با انسجام در امور ، این موضوع در حال شکسته شدن است.

مهندس دانشی با بیان اینکه مناطق نفتخیزجنوب  از ۹ پالایشگاه کشور خوراک ۷ پالایشگاه را تامین می کند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تاسیسات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت ، به دست  متخصصان توانمند داخلی، بومی سازی شده است که این امر افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود.

وی در ادامه یاد آور شد: در این شرایط سخت تحریم که دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است،  ما می توانیم با  انجام کارهای بزرگ، علاوه بر برون رفت از مشکلات موجود، در راستای شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشور گام برداریم.

وی در ادامه به خدمات این شرکت در حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این حادثه اسف بار،  امکانات و تجهیزات مناطق نفتخیزجنوب و پالایشگاه آبادان در زمینه خدمات رسانی به هم وطنان عزیزمان به کار گرفته شد.

مهندس دانشی در ادامه با بیان اینکه با ویژگی هایی که صنعت نفت دارد، تحریم و نبود سرمایه نباید مانعی برای انجام پروژه ها باشد تصریح کرد: زمان بندی پروژه ها امری مهم و ضروری است  و اگر پروژه ای را تعریف کردیم باید در زمان و موعد مقرر آن را به سرانجام برسانیم.

همچنین در این نشست دکترعبدالعلی علی عسگری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین خوراک پتروشیمی ها را یک دغدغه  جدی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح ۱۶ مخزن خامی مناطق نفتخیزجنوب، این مشکل در آینده ای نزدیک برطرف شود.

وی همچنین از همکاری و مساعدت مناطق نفتخیزجنوب با شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در زمینه جمع آوری طرح گازهای مشعل قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعامل دوسویه و همچنین سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات ، در راستای شکوفایی اقتصادی و خدمات رسانی به مردم گام برداریم.

در پایان این نشست مقرر شد طی یک ماه آینده با برگزاری نشست های متعدد بین مدیران و کارشناسان مناطق نفتخیزجنوب و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،  زمینه اجرای مطلوب طرح ۱۶ مخزن خامی فراهم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان