گروه : اجتماعی

مجتبی ذوالجودی ؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان محیط زیست به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ، فرماندار، بخشدار ، امام جمعه ، شهردار و شورای اسلامی شهر بندرکیاشهر از اسکله بندر کیاشهر بازدید بعمل آورد .

کاشف خبر / به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی گیل فام ، عصر روز پنج شنبه (۹ تیر )مجتبی ذوالجودی ؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان محیط زیست به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ، فرماندار، بخشدار ، امام جمعه ، شهردار و شورای اسلامی شهر بندرکیاشهر از اسکله بندر کیاشهر بازدید بعمل آورد .

دراین بازید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر خواستار تغییر اسکله گردشگری به صیادی شد و تصریح کرد : نماینده محیط زیست در سال ۱۴۰۰ موافقت خودرا باوجود اینکه ۸۰٪ ظرفیت موجود دراسکله گردشگری و ۲۰ ٪صیادی می باشد ، اعلام کرده است ..

وی افزود : در بندر کیاشهر ۴خروجی فاضلاب وصل می شود به تالاب که طبق گفته مشاور محیط زیست اگر آب راه لایروبی شودتالاب خشک می شود بنابراین دراین راستا محیط زیست خود مدعی شود که اجازه لایروبی را نمی دهد چرا که با ۴ تصفیه خانه شاید بصورت موقت مشکل فاضلاب حل شود .

نجفی از دغدغه مردم که بازدیدهای مختلف دربندرکیاشهر بدون نتیجه صورت می گیرد خواستار خروجی بازدید مسولان کشوری شدو اظهار کرد: سازمان محیط زیست اعلام کاربری داشته باشد آیا بندرگردشگری یا بندر صیادی ؟؟؟ که بصورت مکتوب ارائه شود که حداقل استفاده ازاین موضوع برای بندرکیاشهر شود.

رضا زمانی مدیر کل محیط زیست استان گیلان نیز با تاکید بر حفاظت ، بهره برداری خردمندانه و مشارکت ذی النفع گفت : نگاه محیط زیست طرح مبنی بر گردشگری حفاظتی است ودرتلاش هستیم که از این نعمت خدادادی با نگاه گردشگری و حافظتی بهره برداری خردمندانه داشته باشیم .

حجه الاسلام والمسلمین نصرت امیدی ؛ امام جمعه شهر ضمن تشکر از حضور مسئولین تسریع در اجرای اقدامات طرح مورد نظر را خواستارشد تا مردم نتیجه و خروجی از حضور مسئولین را شاهد باشند

مجتبی ذوالجودی ؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت از محیط زیست نیز اعلام نتیجه را به نشست در استان و طبق اسناد موجود در محیط زیست و بررسی موارد آن بیان داشت .

در ادامه شهروندان هریک به شرح مواری چون بسته بودن راه دریا از پیست موتور سواری و محدودیت های زیست محیطی پرداختند .

هما اکبری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان