گروه : اجتماعی

زلزله ۶.١ ریشتری در استان هرمزگان تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت ۲ بامداد حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.در پی وقوع این زمین لرزه که شنبه ۱۱ تیرماه، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی بندر خمیر به وقوع پیوست، ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله دریافت نشده است. اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

خسارات زلزله در هرمزگان

ساعت ۴:۰۵

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون اجساد سه نفر از آوار شناسایی و ۲۰ نفر مصدوم شدند.منازل زیادی در روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه نیز تخریب شده است.جمعیت این روستا حدود  ۱۶۰۰ نفر است.
حضور ۷۵ نیروی عملیاتی در مناطق زلزله زده هرمزگان

مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از بکارگیری ۱۲ خودروی عملیاتی و ۷۵ نیروی امدادی عملیاتی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان این استان خبر داد. به گفته وی ۱۲ خودروی عملیاتی شامل  ۴ دستگاه آمبولانس، ۴ خودروی نجات و ۴ خودرو تخصصی امدادی و یک فروند بالگرد برای انجام‌عملیات امدادی در منطقه حضور دارند.

سلحشور با اشاره به آماده باش استان‌های همجوار افزود: ۷۵ نیروی عملیاتی و تیم آنست استان هرمزگان نیز در منطقه حضور دارند.

۵:۰۰

دستور ویژه رئیس هلال احمر بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه

دکتر پیرحسین کولیوند با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله ‌زده و  پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی،تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند. ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.

۰۵:۳۱

اعزام نیرو و اقلام امدادی به کانون زلزله غرب هرمزگان/ کمپ اسکان اضطراری در بندرعباس برپا می شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: ۱۵ تیم عملیاتی شامل ۶۰ نیروی عملیاتی و یک تیم آنست به مناطق متاثر از زلزله اعزام و اقلام امدادی در حال ارسال به منطقه است. سلحشور افزود: تاکنون ۲۳ منطقه شهری و روستایی کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته که شدت آسیب در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، حشم حود تایید شده و بررسی ها نیز همچنان ادامه دارد.

جان باختن ۵ نفر در زلزله هرمزگان

ساعت ۰۵:۴۰

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون اجساد ۵نفر از آوار شناسایی و ۲۰ نفر مصدوم شدند.

۰۶:۳۴

به منظور بازدید میدانی و بررسی روند امدادرسانی؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر عازم مناطق زلزله زده هرمزگان شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر برای بازدید میدانی و بررسی روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده و صدور دستورات لازم عازم مناطق زلزله زده هرمزگان شد.سلیمانی با اشاره به اقدامات انجام شده پس از وقوع زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری در حوالی بندر خمیر استان هرمزگان گفت: پس از وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان بلافاصله تیم های ارزیاب و عملیاتی جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

وی با اشاره به آماده باش استان های معین برای حضور در منطقه عملیاتی در صورت نیاز افزود: در حال حاضر ۱۸ تیم عملیاتی و یک تیم آنست در مناطق زلزله زده مستقر هستند.دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد:  مهمترین اقدام تیم های امدادی در مرحله اول، انجام عملیات جست و جو و نجات و اطمینان از عدم گرفتاری افراد در زیر آوار است.

۷:۰۱

۳۹ نفر مصدوم شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به ادامه عملیات جست و جو و نجات در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: تاکنون ۳۹ نفر مصدوم شدند و متاسفانه ۵ نفر نیز جان باخته اند.
تعداد مصدومان زلزله به ۴۴ نفر رسید

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در پی زمین لرزه های بامداد امروز سایه خوش تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

۷:۴۳

اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است، در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

۰۸:۱۱

ارسال ۴ هزار تخته موکت به مناطق زلزله‌زده هرمزگان/ آماده باش هلال احمر کرمان

محمد امیرخانی معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری در استان هرمزگان بیان کرد: هم اکنون ۴ هزار تخته پتو برای مناطق زلزله زده جهت ارسال در حال بارگیری است.

وی با اشاره به آمادگی تیم های امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: ۱۲ تیم امدادونجات، آنست و امدادهوایی از مرکز استان و شهرستان های کهنوج، جیرفت، سیرجان، منوجان در صورت نیاز آماده اعزام به هرمزگان هستند.

لازم به ذکر است بامداد امروز زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند.

استاندار هرمزگان: دیگر کسی زیر آوار نیست

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان که در مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان حضور دارد، گفت: وقوع ۳ زلزله بالای ۶ ریشتر خسارات زیادی به روستای سایه خوش که کانون این زلزله بوده، وارد کرده است.

وی افزود: بحمدالله با تلاش عموم مردم و امدادگران، کسی دیگر زیر آوار نیست و اکنون کار توزیع اقلام امدادی در منطقه آغاز شده است.

دوستی همچنین بیان کرد: برای اسکان اضطراری نیز چادر به منطقه رسیده و کولرهای مدارس و ادارات دولتی را آزاد می‌کنیم تا بتوانیم کولر در چادرها وصل کنیم و مردم شرایط اسکان مناسب را داشته باشند.
دستور ویژه وزیر بهداشت برای بسیج همه امکانات

بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

هرمزگان تعطیل شد

ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها بجز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه ۱۱ تیرماه تعطیل است. کنکور امروز شنبه اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.

وقوع زلزله ۶.۳ و دومین زلزله ۶.۱ ریشتری

آخرین زمین‌لرزه‌های ثبت شده در استان در ساعت ۳:۵۴ و ۳:۵۵ بامداد به ترتیب با شدت‌های ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه تا ساعت ۴ بامداد بیش از ۱۰ پس لرزه هم به همراه داشته که شدن بیشتر آنها بالای ۴ ریشتر ثبت شده است.

اعزام نیروهای سپاه برای امدادرسانی

سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: امکانات و تجهیزات منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه آماده خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده بخش مهران این شهرستان است.

وی گفت: واحدهای مهندسی این نیرو نیز در آماده باش هستند تا در صورت نیاز دستگاه‌های مرتبط پای کار امدادرسانی بیایند.

همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز از اعزام نیروهای امدادی بسیج و سپاه به مناطق خسارت دیده زلزله هرمزگان خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان