گروه : اجتماعی

به ابتکار شهرداری آستانه اشرفیه اولین جشنواره استانی کاغذ، در پارک ساحلی این شهر برگزار شد.

کاشف خبر / رامین حسین زاده سرپرست حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این مطلب گفت : این جشنواره به منظور تشویق و جلب مشارکت عمومی برای تفکیک زباله از مبدا و با شعار همیشگی کاغذ زباله نیست، سوم تیرماه در پارک ساحلی آستانه اشرفیه و با حضور جمعی از اهالی و مسئولین شهر برگزار شد.

شهروندان ضمن شرکت در برنامه های جانبی این جشنواره نظیر بازی هایی با موضوع محیط زیست ویژه کودکان و بزرگسالان، اقلام کاغذی را که در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار نمی‌دادند، جهت بازیافت تحویل غرفه های مستقر در محل می دادند.

در ابتدای برنامه ها، مقصودی شهردار آستانه اشرفیه ضمن تشکر از استقبال شهروندان از این جشنواره و همکاری ادارات متولی نظیر محیط زیست، شورای شهر، فرمانداری و سمن های محیط زیستی و دیگر علاقمندان، گفت : شهرداری آستانه اشرفیه از همه شهروندان با فرهنگ این شهر درخواست دارد کلیه زباله های خود را به صورت تفکیک شده تحویل شهرداری نمایند  و اعلام آمادگی کرد که در صورت لزوم این واحد خدماتی آمادگی این را دارد که زباله های خشک تفکیک شده را از شهروندان خریداری کند. وی عنوان داشت شهرداری برنامه های مدونی در نظر دارد که در صورت همکاری شهروندان، با اجرای آنها قادر خواهیم بود شهر آستانه اشرفیه را به عنوان الگویی برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در سطح کشور معرفی کنیم.
جشنواره استانی کاغذ با همت جمعیت سبزکاران بالان و تشکل محیط زیستی سرزمین ایده آل ما برگزار شد.

خبرنگار ؛ نصیبه جانی پور

تصاویر؛ سید احمدرضا کیایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان