گروه : اجتماعی

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه زبان ، هنر زبانی جهانی است و میراث فرهنگی عامل پیوند ملت‌ها به شمار می‌رود که هر ملتی با زبان میراث فرهنگی خود می‌تواند گذشتگان خود را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش کاشف خبر / ولی جهانی در عصر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موزه جنگ جهانی دوم در لاهیجان با اشاره به فعالیت ۲۳ موزه دولتی و خصوصی در استان، گفت: هفت موزه تحت پوشش این اداره کل بوده و باقی از حمایت برخوردارند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۲۳ موزه دولتی و خصوصی وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد هفت موزه تحت پوشش میراث فرهنگی قرار گرفته و مابقی از حمایت جانبی سازمان برخوردار است.

جهانی با تاکید بر اینکه موزه «ونگارد» نخستین موزه در خصوص جنگ جهانی دوم در کشور و چهارمین موزه پر بازدید گیلان به شمار می‌رود، ادامه داد: این موزه در اردیبهشت سال گذشته با حضور مسئولان کشوری افتتاح شده که بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مرمت ۵۰ بنای تاریخی گیلان با اعتبار دیگر دستگاه‌های دولتی خبر داد و افزود: کاخ سردار امجد واقع در میدان امام شهر تالش مرمت و با تفاهم نامه منعقد شده با فرمانده سپاه گیلان به عنوان موزه باستان شناسی و موزه شهدای غرب گیلان تغییر کاربری یافته است.

وی به مصوبات سفر ریاست جمهور به گیلان و پیش بینی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دست ابلاغ اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری گیلان شناسایی شده و طرح ساماندهی آنها نیز در حال انجام است تا فرصتی برای جذب گردشگران و اشتغالزایی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: موزه «ونگارد» چهارمین موزه پر بازدید استان گیلان است که بیش از ۴۰۰ شیء شناسنامه دار شده داشته و بر اساس استاندارد موزه‌های بین المللی چیدمان شده است.

تصاویر ؛ سید احمدرضا کیایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان