گروه : ورزشی


استاندار گیلان بر لزوم فراهم سازی زمینه ورود جوانان فعال و متخصص به عرصه تولید و مولدسازی تأکید کرد و گفت: نسل جوان ، سرمایه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی کشور است و با جان و دل، پذیرای نظرات نخبگان جوان هستم.

کاشف خبر / دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان؛ توجه به امور مرتبط با نسل جوان را از اولویت‌های دولت سیزدهم خواند و اظهار داشت: باید بستری فراهم شود که جوان فعال، با نشاط، متخصص و متعهد وارد عرصه تولید و مولدسازی شود.
وی با تصریح اینکه نباید بعد از فراغت از تحصیل جوان، گسستی بین فعالیت تحصیلی و مهارتی او ایجاد شود، نامگذاری امسال تحت عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب را بسترسازی برای ورود فارغ التحصیلان به عرصه های تولیدی عنوان کرد.
استاندار گیلان جوان را سرمایه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی کشور دانست و با بیان اینکه با جان و دل پذیرای نظرات نخبگان جوان هستم، تأکید کرد که باید از آسیب هایی که در عرصه های مختلف جوانان را تهدید می کند، جلوگیری به عمل آید.
وی توجه به موضوعات رفاهی ازجمله مسکن و اشتغال نسل جوان را از عواملی عنوان کرد که جوانان را به سنت حسنه ازدواج تشویق و ترغیب می کند و مناسبت هفته ملی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) را یادآور شد و گفت: در سایه ارائه آموزش های صحیح همسرداری در قالب بسته‌های فرهنگی و محتواهای مناسب، مسئله کاهش جمعیت کشور که دشمنان برای آن برنامه ریزی کرده اند، مرتفع می شود.
دکتر عباسی فرهنگ سازی و برگزاری نشست های کارشناسی و اقناعی توسط صداوسیما را از مولفه هایی بیان کرد که منجر به ازدیاد جمعیت می شود.
استاندار گیلان همچنین به بانک ها تکلیف کرد که در ارائه تسهیلات مرتبط با ازدواج ازجمله خرید جهیزیه، نقش آفرینی فعالی داشته باشند.
وی زندگی سالم و عزتمندانه را در گرو تصمیم سازی، تصمیم گیری و مدیریت صحیح در جامعه عنوان و اضافه کرد: باید برای جوانان نخبه، اولویت قائل شده و با اعتماد به نسل جوان ، مسئولیت‌ها را در اختیار آنان قرار دهیم چراکه آینده ، متعلق به جوانان است.
وی بیانیه گام دوم انقلاب را سند راهبردی توسعه و تحول ایران اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و توجه دولت سیزدهم است؛ دانست و بیان داشت: مطابق با این سند؛ برای جوانان نقش های اثرگذاری در نظر گرفته و ایجاد تحول در کشور بر عهده آنان نهاده شده است.
دکتر عباسی در ادامه سخنانش شجاعت آیت الله رئیسی در اجرای نظام توزیع عادلانه یارانه ها را ستودنی دانست و با بیان اینکه رئیس جمهوری برای به ثمر نشستن این طرح، آبرو گذاشت؛ گفت: دولت سیزدهم با مردمی کردن اقتصاد و رساندن یارانه ها به دست ملت، در تلاش برای تعالی اقتصادی کشور است.
وی یادآور شد: در شرایطی که پیش از اجرای این طرح، کشور هر روز به سمت سقوط و پرتگاه می رفت؛ دولت با اراده و شجاعت و با حمایت‌های مردم، تصمیم به مردمی کردن اقتصاد گرفت و اینک؛ عده ای که با بهره مندی از ارز ترجیحی، از منافع مردم سوء استفاده می کردند؛ با در اختیار داشتن رسانه های اجاره ای، فعالیت های تخریبی انجام می دهند.
استاندار گیلان نقش آفرینی اثرگذار همه دستگاه ها بویژه روابط عمومی ها در تبیین اهمیت این راهبرد اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت:با پشتوانه حمایت های مردمی؛ اجازه نمی دهم دستانی ناپاک، به سفره مردم دست اندازی کنند و حتما دست آنها را قطع خواهم کرد.
در ابتدای این جلسه؛ شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه های مرتبط با نسل جوان ، بیان و تعدادی از جوانان نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان