گروه : اجتماعی

سیاوش آقاجانی مدیرکل کار گیلان و از فعالین توئیتری طرفدار دولت سیزدهم طی توئیتی نسبت به گرانی های اخیر و آزادسازی قیمت آرد واکنش نشان داد و از افزایش قیمت نان حمایت کرد. وی ارزانی نان را باعث اسراف دانست که  به غذای دام و طیور تبدیل می شود.

وی در توئیت خود نوشت: طبعا باید کاری کرد؛ اولا ارزانی #نان باعث اسراف و حتی مصرف آن بجای غذای دام و طیور و نتیجتا رشد مصرف آرد و نان در داخل شده؛ ثانیا جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش محسوس نرخ گندم در کشورهای همسایه و صرفه بیشتر قاچاق شده است و این یعنی سرمایه هنگفتی از جیب ملت در حال حاضر هدر میرود.

به نظر می رسد مدیرکل کار گیلان به عنوان حامی دولت یک قدم هم جلوتر از دولتمردان ارشد ایستاده است. طوری که آن ها هرگونه افزایش قیمت نان را تکذیب می کنند و او از حالا قصد دارد از هرگونه تصمیم گیری آن ها حمایت کند. البته جناب آقاجانی نمی گوید که چند درصد مردم مگر مرغ و خروس دارند و اساسا سیر کردن ماکیان با نان چه اشکالی دارد؟ حتما برای این موضوع هم باید جریمه بپردازند؟ گویی ایران کشور فقیری است که پول تنها باید صرف نان و آب مردم شود. آیا برای کسی عجیب نیست که سطح مطالبات مردم به عدم افزایش قیمت ها تقلیل پیدا کرده و مدیرکل کار گیلان به جای این که درباره حوزه کاری  پراهمیت خود صحبت کند درباره شیوه های صرفه جویی مردم توئیت می زند؟

پیش از این در مورد قیمت بنزین هم می گفتند که افزایش قیمت آن موجب کاهش مصرف و عدم اسراف می شود. توجیهی که هر بار بعد از گرانی ها شنیده می شود و نتیجه اش مشخص نیست. خوب است حتی یک بار نیز اعلام نمی کنند که افزایش قیمت ها جهت افزایش درآمدهای دولت است. / حکایت گیلان

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان