گروه : ورزشی

هیات های ورزشی بعنوان موتور محرک توسعه ورزش در صورت بهره مندی بهنگام از توانمندی دستگاههای اجرای میتوانند در پیشبرد اهداف متعالی ورزش استان بسیار موثر واقع شوند .

کاشف خبر / جهانبخش آرمان با تاکید بر این نکته که وجود زیر ساخت های مناسب ورزشی از ابزار های توسعه خواهد بود، یاد آورشد : در حوزه زیر ساخت های ورزشی با مشکل اساسی مواجه هستیم .
وی افزود: برای برون رفت از این چالش باید از همه ی ظرفیت ها وامکانات استان و کشور کمک بگیریم تا بتوانیم کمک کار هیات ها باشیم و در حمایت از باشگاهها نیزمفید واقع شویم .
آرمان با اشاره به برگزاری جلسه با روسای هیات های ورزشی استان گفت : موتور محرک ورزش قهرمانی هیات های ورزشی هستند و اگر هیاتی برنامه و تقویمی در طول سال نداشته باشد و صرفا امورات روزمره را سپری کند آن هیات کارکرد مطلوبی نخواهد داشت.
وی ادامه داد:ملاک ارزیابی هیات های ورزشی آموزش ،برگزاری لیگ منظم در سطوح و رده های سنی مختلف ، کلاسهای توجیحی ،بازیکن سازی و بازیکن پروری و تربیت مربی ،داور و بازیکن موفق در آن رشته ها است .
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان افزود : بسیاری از هیات های استان شاید در تراز مطلوب نباشند، اما برخی دیگر فعال هستند و باید در حوزه هایی که عنوان شد سرعت کار خود را افزایش دهند و اعتقاد دارم تا زمانی که هیات های ورزشی استان برنامه ریزی منظم و تحرک لازم را نداشته باشند هیات پویایی نخواهند بود.
وی با اشاره به پر طرفدار بودن ورزش فوتبال در بین رشته های دیگر ورزشی گفت : باشگاه ملوان بندر انزلی و شهرداری آستارا در لیگ یک ،سپیدرود رشت و چوکای تالش در لیگ دو ،مقاومت آستارا ،داماش گیلانیان و شهرداری فومن و پانیک تالش در لیگ سه به رقابت می پردازند که دارای طرفداران زیادی هستند و باید بپذیریم که امروز شرایط ملوان برای صعود به لیگ برتر بهتر است و در حوزه زیر ساخت برای تکمیل ورزشگاه‌ تختی بندر انزلی فعالیت های خوبی صورت گرفته منجمله تعویض چهار پروژکتور نور که استاندارد نبودند و صندلی های تماشاگران نیز در آستانه بهره برداری است و چمن ورزشگاه نیز در حد مطلوب است. تمرکز بالایی از سوی بخش فنی و همکاران مجموعه اداره کل صورت گرفت که ورزشگاه تختی بندر انزلی به شرایط ایده آل برای بازی برسد در حالی که در گذشته ملوان در زمین سردار جنگل بازی می کرد.
آرمان ادامه داد : اکثر پروژه های ورزشی در غرب گیلان واقع شده است .فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به ما فرصتی داده بود مبنی بر آماده سازی ورزشگاه‌ها از نظر تجهیزات نور و اگر این شرایط فراهم نمی شد اجازه میزبانی از گیلان سلب می گردید. شرایط ورزشگاه وحدت آستارا علاوه بر رختکن ها ،جایگاه vip ، سرویس های بهداشتی و نور را نیز برای ماه مبارک رمضان تجهیز کردیم.

وی خاطر نشان کرد :ورزشگاه پوریای ولی تالش نیز در حدود ۱۰ متر به طول زمین اضافه شد و رختکن ها گرانول زمین و نور تامین گردید.
آرمان اذعان داشت : قدیمی ترین ورزشگاه استان ، ورزشگاه عضدی رشت که مورد درخواست هواداران داماش گیلانیان و سپیدرود رشت بود ،علی رغم موضوعات مختلف در برابر کسانی که از زمین های فوتبال و اماکن ورزشی استان صرفا نگاه اقتصادی داشتند ایستادگی کردیم و ورزشگاه عضدی به مدرنترین چمن طبیعی مجهز خواهد شد و مطابق استاندارهای جهانی می شود .
وی با اشاره به کسب مقام های مختلف ملی و بین المللی توسط ورزشکاران و قهرمان گفت ؛قهرمانان گیلان نباید مظلوم واقع شوند از همه شهرداران شهرهای استان تشکر می کنم که قهرمانان شهرهای خود را برجسته می کنند و از ادارات ورزش شهرستان‌ها انتظار می رود که نسبت به قهرمانان بی تفاوت نباشند چون قهرمانان سرمایه اجتماعی آن شهر هستند و الگوی اخلاقی و رفتاری صدها نوجوانان و نونهال محسوب می شوند.
آرمان در زمینه ماده ۸۸ و اجاره اماکن ورزشی استان اظهار کرد : متاسفانه برخی از سالن های ورزشی که در اختیار مستأجرین بوده ،مورد توجه و کم لطفی قرار گرفته اند و نیاز به بازسازی دارند.اما سالنهایی نظیر سالن کشتی صومعه سرا و سالن ورزشی الغدیر پره سر رضوانشهر به طرز مطلوبی نگه داری شده اند.
آرمان با بیان اینکه ورزش موجب نشاط اجتماعی است، گفت: ۳۹ پروژه ورزشی با پیشرفت های فیزیکی مختلف در استان داریم که قطعا با بهره برداری از این پروژه ها به سرانه ورزش استان افزوده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : ۹ استخر موجود استان به مدت دو سال رها شده بود، برای راه اندازی استخرهای فلکده رشت استخرهای رودبار ،سیاهکل ،لاهیجان ،فومن و صومعه سرا بالغ بر یک میلیارد هزینه شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان