گروه : دسته‌بندی نشده

دکتر اسدالله عباسی: ارتش ایران اسلامی در بستر ولایتمداری، شجاعت و ایثار توانسته الگوی کارآمدی از اقتدار برای حفظ امنیت ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت با تقدیر از زحمات و خدمات ایثارگرانه‌ی یگان‌های مختلف ارتش در عرصه‌های سرنوشت ساز دفاع از مرز‌های این سرزمین و کمک به مردم، در زمان بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه ، گفت: خدمات ارتشیان سرافراز در ۴۳ سال گذشته در بستر ولایتمداری و مردم دوستی ، مملو از عشق به میهن و ایمان به آرمان‌های والای انقلابی بوده که در بستر تاسی از منویات خمینی کبیر بروز و ظهور یافته و متاثر از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به کمال رسیده است.

دکتر اسدالله عباسی نقش آفرینی دلاور مردان ارتشی، همراه و همگام با سلحشوری نیرو‌های سپاهی و بسیجی، در ۸ سال مقاومت ملی، علیه تجاوز حزب بعث عراق را شایسته‌ی تقدیر و مایه‌ی افتخار دانست و افزود: عملکرد ارتش در نظام اسلامی، تداعی کننده‌ی دفاع از آرمان‌های این ملت بزرگ برای تحقق عدالت و کرامت است.

وی همچنین یاد شهدای ارتشی را گرامی داشت و افزود: ملت قدرشناس ایران هیچ گاه تلاش‌های شجاعانه‌ی ارتشیان سرافراز در عرصه‌ی رویارویی با دشمن در آب‌های خلیج فارس و خاکریز‌های دفاع مقدس را فراموش نکرده و نخواهد کرد.

فرمانده‌ی ناوگان شمال و منطقه‌ی چهارم دریایی امام رضا علیه السلام گیلان نیز در سخنانی به تشریح دستاورد‌های نظامی و تجهیزاتی یگان‌های مختلف ارتش مستقر در گیلان پرداخت و گفت: عظمت و اقتدار دریادلان ارتشی مرهون تاسی از منویات حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب و تکیه بر روحیه‌ی پشتکار و خودباوری جوانانی ست که با ایمان وافر، درس عزت و سربلندی را مشق می‌کنند.

ناخدایکم حمیدرضا سعادت همچنین یاد ۴۸ هزار شهید ارتشی دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و ۳ هزار و ۶۰۰ شهید ارتشی در گیلان را مایه‌ی افتخار و برگ زرینی از روحیه‌ی ایثار و شهادت طلبی فرزندان میرزای جنگلی عنوان کرد.

در ادامه‌ی این مراسم، پیام سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌ی کل ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت و بر ضرورت آمادگی لازم مجموعه‌ی نیرو‌های ۳ گانه ارتش، برای حفاظت از مرز‌های این سرزمین و کیان اسلامی تاکید شد.

در پایان، یگان‌های خودرویی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان