گروه : اجتماعی


برای نخستین بار در ایران کاشت پای مصنوعی برای یک جانباز ۷۰ درصد در رشت انجام شد.

 کاشف خبر / عباسپور در خصوص انجام این عمل با اشاره به اینکه عمل جراحی کاشت پا در ۲ مرحله انجام می‌شود، گفت: عمل دوم ۴۵ روز بعد از جراحی اول انجام می‌شود و طی آن ایمپلنت در داخل استخوان کاشته می‌شود و بیمار بعد از این عمل جراحی می‌تواند همانند انسان سالم راه برود.

این عمل برای نخستین بار در کشور بر روی سلیمان رییسی جانباز ۷۰ درصد خوزستانی انجام شد.

سلیمان رییسی سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه جانبازی نائل شد و ۳۵ سال از ناحیه پا قطع عضو بود و سال‌ها از پروتز سوکت دار استفاده می‌کرد.

محسن کبیری، مسئول فنی آرتز و پروتز شرکت متد که ۲۸ سال کارش ساخت پروتز سوکت دار برای جانبازان است با اشاره به اینکه با کاشت پای مصنوعی یا ایمپلنت درون استخوان، دیگر بافت پای قطع شده همانند پروتز‌های سوکت دار در یک محیط بسته شده قرار نمی‌گیرد و عضلات تغییر حجم نمی‌دهند گفت: این شیوه درمان از انحراف ستون فقرات، زخم‌های سایشی روی پوست و تعریق زیاد جلوگیری کرده و بیمار حس پای طبیعی را دارد.

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر مرکز آرتز و پروتز کوثر که برای مشاهده نتیجه این عمل جراحی از تهران به رشت آمده بود خبری خوش برای جانبازان داشت.

به گفته محمد علی عامریان، ۱۵ درصد جانبازان کشورمان از ناحیه پا قطع عضو هستند و هزینه جراحی عمل کاشت پای مصنوعی برای این جانبازان رایگان است و هزینه آن را ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت متد با بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان