گروه : اجتماعی

وزیر ارتباطات یکی از دلایل افت سرعت اینترنت در روزهای اخیر را ازدحام شدید در شبکه مخابرات چند استان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  ، عیسی‌زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره وضعیت اینترنت گفت: به ظرفیت شبکه مخابرات ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه‌ افزوده شده و مردم طی یکی دو روز آینده نتیجه آن را که همان افزایش کیفیت ارتباطات است، مشاهده خواهند کرد.

زارع پور ادامه داد: با رجوع به شاخص‌های جهانی و ظرفیت‌های داخلی برای مانیتورینگ وضعیت شبکه مشاهده خواهید کرد که طی چند ماه اخیر اتفاق ویژه‌ای نسبت به گذشته نیفتاده است. ما همواره به دنبال افزایش کیفیت شبکه هستیم و از شهریور ماه که به عنوان وزیر کار خود را آغاز کردم، متناسب با نیاز مردم زیرساخت‌های ارتباطی کشور را تقویت کردیم.

او در ادامه نارضایتی‌های مردم از سرعت اینترنت را ناشی از دو عامل بلند و کوتاه مدت دانست و افزود: بخشی از عامل نگرانی مردم نسبت به کیفیت اینترنت، ازدحام (congestion) شدید و مسدود شدن شبکه مخابرات در چند استان کشور بود؛ تراکم در بعضی از ساعات به حدی بود که بیش از ۹۶ درصد از لینک‌ها با ازدحام رو به رو شده بود.

او با اشاره به سخنان قبلی خود درباره عدم توسعه مناسب شبکه ارتباطات ثابت کشور، افزود: دلیل بلند مدتی نارضایتی‌های اخیر، عدم توسعه مناسب شبکه ارتباطات ثابت کشور طی ۱۰ سال گذشته است. این شبکه مادر همه شبکه‌ها بوده و اپراتورهای سیار و FCP نیز به آن وابسته هستند. تقاضا برای ترافیک در این مدت افزایش پیدا کرده است اما طی ۱۰ سال گذشته متناسب با نیاز امروز مردم، زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده است. ما در تلاش هستیم براساس آنچه که در اختیارمان است این زیرساخت‌ها را به سرعت توسعه دهیم.

وی با اشاره به اظهارات رئیس هیئت مدیره شرکت زیرساخت گفت: کیفیت شبکه را آن قدر بالا برده‌ایم که توانستیم ظرفیت‌های جدیدی را برای ترانزیت ترافیک از خاک جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم. امروز نزدیک ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت ترافیک کشور افزوده شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان