گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان: بهترین شیوه‌ی مهار پیک ششم ، آگاهی بخشی عمومی در بستر تبیین الزامات دستورالعمل‌های بهداشتی و لزوم دریافت دز سوم واکسن کروناست.

کاشف خبر / استاندار امروز در یکصدمین نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا ضمن قدردانی از حضور گسترده و آگاهانه‌ی مردم برای خلق حماسه ایی دیگر در یوم الله ۲۲ بهمن امسال اضافه کرد: درایت و احساس مسئولیت علاقه‌مندان به راه امام و انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمع دیروز، شایسته‌ی تقدیر است.
دکتر اسدالله عباسی همچنین افزود: تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار سویه‌ی اومیکرون در پیک ششم ضروریست.
وی ارتقاء آگاهی عمومی از طریق کارکرد‌های آموزشی – رسانه ایی را در شرایط فعلی شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: مردم باید دقت کنند که دریافت دز سوم یا یادآور همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ست که می‌تواند احتمال آلودگی به کرونا را تا ۲۵ برابر کاهش دهد و ضریب ایمنی جمعی را بالا ببرد.
استاندار همچنین بر ضرورت کنترل کمی و کیفی دارو در داروخانه‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان تاکید کرد و متولیان دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی استان را ملزم ساخت تا بررسی‌های لازم را در خصوص قیمت دارو‌های ضروری بر اساس نرخ ارز ترجیحی دولت یا نرخ یارانه ایی به عمل آورده و با خاطیان احتمالی برخورد کنند.
دکتر اسدالله عباسی همچنین گفت: تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان ملزم به پذیرش بیماران کرونایی هستند و هیچ بیمارستانی حق ندارد از پذیرش افراد مبتلا به کرونا خودداری کند.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش حفاظت از جان مردم را خط قرمز متولیان دولتی در گیلان اعلام کرد و افزود: علاوه بر احساس مسئولیت فراوان در خصوص نحوه‌ی ارائه خدمات و دارو‌های درمانی ، اگر لازم باشد و شیوع کرونا تشدید شود، محور‌های مواصلاتی استان در راستای پیشگیری از ورود گردشگر به گیلان محدود یا مسدود خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند شیوع بیماری کرونا در استان ارایه داد و با بیان اینکه در حال حاضر حجم بستری‌های کرونایی در گیلان در مقایسه با هفته‌ی گذشته حدود سه برابر شده، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۷۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۰ درصد آن‌ها معادل ۸۰ نفر کودک هستند.
دکتر ارسلان سالاری همچنین افزود: ۳۰۲ هزار نفر از کودکان بالای ۵ سال گیلان باید برای نوبت اول واکسینه شوند تا از ابتلاء آنان به کرونا پیشگیری شود.
عباس حسینی معاون اجرایی سپاه قدس گیلان نیز در سخنانی به تشریح نحوه‌ی اجرای طرح بیمه‌ی همگانی برای افراد بدون پوشش‌های بیمه ایی استان پرداخت و گفت: این طرح از سه شنبه‌ی گذشته در شهرستان‌های مختلف گیلان آغاز شده و تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر شناسایی و تحت پوشش بیمه‌ی سلامت قرار گرفته اند.
جمشید محمدی مدیرکل بیمه‌ی سلامت گیلان نیز گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، حدود ۲۰۰ هزار نفر در گیلان هیچ نوع بیمه‌ی درمانی ندارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان