گروه : دسته‌بندی نشده

مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر درنشست با فرماندار آستانه‌اشرفیه و نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس خواستار بازنگری در طرح جامع شهری شد.

کاشف خبر / به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در نشست با فرماندار آستانه‌اشرفیه که با حضور نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس و اعضای شورای شهر اظهار داشت: نخستین قدم ما در شهرداری بندر کیاشهر احصاء مشکلات شهر و اولویت‌بندی برای حل آنها بود که این امر با کمک و مساعدت اعضای شورای شهر به خوبی محقق شد.

شهردار بندر کیاشهر ضمن تشکر از نوع نگاه و رویکردهای اعضای شورای شهر عنوان کرد: در این دوره همدلی، اتحاد و انسجام بسیار خوبی در مجموعه مدیریت شهری برای طرح مسائل و تقسیم کارها وجود دارد و بدون شک استمرار چنین رویه‌ای به حل مشکلات شهر بندر کیاشهر کمک شایان توجهی خواهد کرد.

عاطفی یکی از بزرگترین مشکلات بندرکیاشهر را وضعیت نه چندان مطلوب آسفالت کوچه‌ها و معابر این شهر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از کوچه‌های شهر بندر کیاشهر آسفالت نشده و به صورت خاکی باقی مانده است.

وی عدم وجود شبکه فاضلاب و شبکه هدایت آب‌های سطحی را از دیگر چالش‌های موجود در شهر بندرکیاشهر ذکر کرد و گفت: هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی به نحو سرسام آوری افزایش پیدا کرده بنابراین بسیاری از شهرداری‌های کشور در این حوزه با چالش‌های جدی مواجه هستند.

شهردار بندر کیاشهر کاهش درآمدها و رکود در ساخت و سازهای شهری را از جمله موانعی که شهرداری بندر کیاشهر با آن مواجه است خواند و بیان داشت: متاسفانه در فرآیند تدوین طرح جامع شهری بندر کیاشهر که باید متناسب با بافت اجتماعی، فرهنگی و بومی شهر انجام می‌گرفت هیچ توجهی صورت نگرفت و اولویت‌های این شهر لحاظ نشد.

عاطفی عدم امکان صدور پروانه برای اراضی نسقی طبق آخرین رای صادر شده دیوان عدالت اداری کشور را چالش دیگری که شهرداری بندر کیاشهر با آن مواجه است اعلام کرد و افزود: عدم ارائه راهکار برای حل این مشکل قطعا باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی خواهد شد.

شهردار بندر کیاشهر از مکاتبات خود با استاندار گیلان در مورد بازنگری طرح جامع شهری خبر داد و افزود: در این راستا و برای اینکه سریعتر به نتیجه لازم برسیم بدون شک به مساعدت فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیاز مبرم داریم.

وی ادامه داد: اگر قانون عدم صدور پروانه برای اراضی نسقی همچنان ادامه پیدا کند علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای شهرداری‌ها نظیر کاهش درآمدها و منابع، شهرها قفل شده و بحران‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

عاطفی اتخاذ رویکرد شهرداری برای افزایش محدوده بافت فرسوده این شهر با هدف برخورداری هر چه بیشتر از اعتبارات و منابع ملی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهرداری بندر کیاشهر قدم اول هوشمندسازی را برداشته است و با انجام این کار به زودی فرآیندهای صدور پروانه تماماً به شکل الکترونیک، غیر حضوری و بدون حضور ارباب رجوع انجام می‌شود.

وی از جمله مزیت‌های هوشمند‌سازی در فرآیند صدور پروانه‌ها را برشمرد و خاطرنشان کرد: سرعت در انجام کارها، کاهش بروکراسی اداری، دقت در فرآیندها و از بین بردن شائبه فساد از کارکردهای مفید اجرای این طرح محسوب می‌شود.

شهردار بندر کیاشهر در ادامه با بیان اینکه بندر کیاشهر برای استفاده از اعتبارات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز ظرفیت لازم را دارد گفت: اگر این منابع اختصاص پیدا کنند شهرداری بندر کیاشهر می‌تواند از این اعتبارات برای پیشبرد پروژه‌هایی مانند هدایت آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب استفاده نماید.

وی با تاکید اینکه طبق قانون، محل دفن زباله در بندر کیاشهر باید به مکان دیگری انتقال پیدا کند و تغییر یابد افزود: با اینکه شهر بندرکیاشهر شهری مسافرپذیر بوده و جمعیت شناور دارد اما از سهم مناسبی از اعتبار ارزش افزوده به آن تعلق نمی‌گیرد و انتظار داریم در این مورد هم نماینده محترم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس رایزنی و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان