گروه : دسته‌بندی نشده

نشست خبری مدیریت شهری لاهیجان برگزار شد.

کاشف خبر به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، این نشست با حضور رضا زنده دل شهردار، بهمن کنعانی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

بهمن کنعانی رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این نشست ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه،با بیان اینکه بعد از خدا، بهترین قاضی مردم هستند و امیدواریم برآیند نظر قاطبه مردم طوری باشد که همگان راضی باشند، گفت: بودجه سال گذشته شهرداری لاهیجان ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۹۵ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد.

وی به میزان بدهی شهرداری لاهیجان اشاره کرد و افزود: ما شهرداری را با ۱۲۵ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم.

فرشید فلاح مجد سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این نشست با تسلیت سالگرد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: رسانه ها بازوان مدیریت شهری هستند و ما آماده پاسخگویی به خبرنگاران هستیم.

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: لاهیجان از جمله شهرهایی است که بیشتر نقاط آن آسفالت بوده ولی آسفالت های موجود کیفیت خود را از دست داده اند و نیاز به روکش مجدد داشته و بر همین اساس با مصوبه شورای شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰  میلیارد تومان برای آسفالت نقاط مختلف شهر در سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی به مباحث ترافیکی شهر اشاره کرد و افزود: برای بررسی وضعیت ترافیکی شهر، با نظر مشاور ترافیکی برای شهر مدل سازی خواهیم کرد و برای کوتاه و بلند مدت برنامه ریزی انجام می دهیم.

وی در مورد دفن زباله در تموشل گفت: حدود ۳۰ سال زباله به صورت غیربهداشتی در تموشل دفن می شد اما با اجرای پروژه دفن بهداشتی زباله که یکی از مهم ترین پروژه های استان گیلان است، اکنون زباله به صورت بهداشتی در این مکان دفن شده و باید توجه داشت که این مکان فقط متعلق به شهرداری لاهیجان نیست بلکه زباله های شهر سیاهکل و روستاهای شهرستان لاهیجان نیز در این مکان دفن می شود.

وی اضافه کرد: هزینه دفن هر تن زباله بر اساس اعلام مشاور حدود ۱۲۰هزار تومان می باشد ما از دهیاری ها خواستیم تا هزینه دفن زباله خود را به صورت قانونی پرداخت کنند .

وی به جمع آوری دست فروشان حاشیه استخر اشاره کرد و گفت: استخر لاهیجان پیشانی اماکن گردشگری این شهر می باشد و شهرداری به احترام عابران پیاده دور استخر و حفظ حریم عابران،اقدام به جمع آوری دست فروشان کرد اما برای احترام به نگرانی های ناشی از امرار معاش این افراد مکانی را در ضلع شمالی استخر تدارک دید.

برنامه ریزی برای اختصاص پیست دوچرخه سواری، به روز شدن پرداخت حقوق و اضافه کار کارکنان شهرداری، اعلام وضعیت قرارداد تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، وضعیت قرارداد تله کابین، پیگیری پرونده حقوقی جزیره استخر، رعایت قوانین شهرسازی در صدور پروانه های ساختمانی، وضعیت بیمه اماکن شهری، وضعیت جمع آوری زباله های سطح شهر، خرید ست غواصی و حلقه نجات برای استخر، تغییر حفاظ حاشیه استخر و جمع بندی نظر مشاور برای چگونگی لایروبی استخر، پرونده غرامت های محکوم شده شهرداری، افزایش فعالیت های ورزشی، برنامه ریزی برگزاری تئاتر خیابانی پس از کرونا، جمع آوری، واکسیناسیون  و عقیم سازی سگ های بدون صاحب، لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی، لکه گیری آسفالت معابر، احیای بافت تاریخی و پروژه هشت محل هشت بهشت و تهیه سند توسعه شهر لاهیجان از جمله دیگر مباحث مطرح شده توسط رضا زنده شهردار لاهیجان در این نشست خبری بود.

آرمان پوریاسری عضو شورای اسلامی شهر هم در این جلسه در مورد چگونگی فروش زمین برای تهیه مبلغ خرید حدود پنج دانگ جزیره و واریز به حساب دادگستری توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان این نشست از  کمیل نیک نژاد قهرمان تنیس روی میز در مسابقات جهانی در کشور اردن به همراه حسن فکری مربی لاهیجانی از سوی شهردار و رییس شورای شهر تجلیل شدند.

تصاویر ؛ سید احمدرضا کیایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان