گروه : دسته‌بندی نشده

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا ۵۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان دچار فقر شدید شدند.

به کاشف خبر به نقل از فارس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از ۵۰۰ میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند.
بر اساس بیانیه مشترکی که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی منتشر شده، همه گیری کرونا، خدمات بهداشتی در سرتاسر جهان را با اختلال مواجه کرده و بدترین بحران اقتصادی را بعد از سال ۱۹۳۰ رقم زده و حتی پرداخت هزینه‌های درمانی را برای مردم سخت‌تر کرده است.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: «تمامی دولت‌ها باید فورا تلاش‌ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامدهای اقتصادی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند».

تدروس از دولت‌ها درخواست کرد تا تمرکز خود را بر سامانه‌های خدمات بهداشتی قرار داده و به سوی پوشش بهداشتی سراسری بروند.

آمریکا یکی از کشورهایی است که موضوع مراقبت‌های بهداشتی و درمانی پوشش سراسری برای تمامی شهروندان ندارد.

همه گیری کرونا، اوضاع را بدتر کرده و پوشش ایمن سازی برای نخستین بار در ده‌ سال گذشته با افت مواجه شده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون تاکنون در ۵۷ کشور جهان شناسایی و ردیابی شده است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه امیکرون فعالیت‌های خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد. با این حال سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسن‌ها علیه سویه امیکرون نیاز است.

تاکنون نیز دست کم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به سویه امیکرون را ثبت کرده‌اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی،‌ به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان